• Mjukamilla

Asus surfplatta

Min pilliga lilla treåring har nu för tredje gången lyckats komma åt nån inställning på plattan som gör att jag får upp ett meddelande om att "Startbilden tyvärr har stoppats" när jag trycker på "hemknappen".
    De andra gångerna har jag återställt allt och gjort om hela alltihopet men det måste ju finnas ett enklare sätt....

Snälla snälla hjälpsamma människa, tell me what to doooo :)

• Svar på tråden Asus surfplatta
  • sportpappa

Vad är den exakta formuleringen på felmeddelandet? För att göra bra sökningar på Google så måste jag ha exakt rätt.
    "Startbilden tyvärr har stoppats" är konstig svenska och jag gissar att det inte står så fast det finns ju konstiga översättningar överallt.
    Enda träffen på Google blir samma fråga på Flashback.
    Den korrekta formuleringen "Startbilden har tyvärr stoppats" leder till samma inlägg på Flashback eftersom du skrev annorlunda i titeln.

Mitt råd är att du byter språk på plattan till engelska och ser vad du får för felmeddelande då. Google det med dubbla citationstecken för att söka efter den exakta formuleringen.

• Mjukamilla

Hihihi... resultatet av en irriterad mamma blir lätt att orden hamnar knas :)

Ska testa det du sa och googla det.

• sportpappa
    Mjukamilla skrev 2014-10-18 21:11:45 följande:

Då står det som följer:

Unfortunately, Launcher has stopped

Ok, det är launchern som dör.
    Det låter konstigt att din 3-åring skulle lyckas göra något som orsakar det.

Kolla om det finns någon uppdatering av mjukvaran i din platta.
    Settings->About device->Software update->Update
Svar på tråden Asus surfplatta