• arneas

Hjälp med årsdagspresent

Jag och min sambo har snart varit tillsammans i 5 år, och förlovade i 1år (om 3 veckor).
    Sånt här har jag inte så bra koll på, och tycker väl kanske inte att det är så mycket att fira, men jag förstår också att alla inte är som jag :)
    Min sambo tycker tex att det är ganska stort.
    Därför har ja tänkt köpa något fint till henne, men vad har jag ingen aning om så därför behöver ja lite hjälp.

Vart kan det finnas ett bättre ställe att få tips för nåt sånt här än på Familjeliv :)
    Min sambo är 30 år, jobbar med smink och skönhet, har dåligt med fritid då jobbet tar mycket tid.
    Jag är arbetslös och fattig med mycket fritid :)

Vad vill man som 30-årig tjej ha?
    Ös på med tips är ni snälla.
    Bifoga gärna länkar för att förklara eller visa vad man kan köpa osv.

Tack på förhand för er hjälp!

• Svar på tråden Hjälp med årsdagspresent
  • Almina

Ett smycke

En fotobok med bilder från hela er tid tillsammans (då är det bra att du har mycket fritid!)

En ring kan ju passa bra om du är sugen på att fria

• KingJay

Jag tycker att man i vår ålder brukar uppskatta en upplevelse med sin partner som man älskar istället för något materiellt. Alternativt hade jag kanske köpt något litet väldigt billigt för att hon ska känna "aha, va det här allt.." och sen drar du fram två biljetter till en weekend någonstans. 

• arneas
    Almina skrev 2014-10-18 18:10:30 följande:

Ett smycke

En fotobok med bilder från hela er tid tillsammans (då är det bra att du har mycket fritid!)

En ring kan ju passa bra om du är sugen på att fria

Smycke känns ju enklast, men lite tråkigt. Har funderat på en lite finare märkesklocka som jag vet att hon vill ha, men då vet ja inget till julklapp istället :)
    Ett frieri blir det inte. Om/när det sker vill jag att vi ska kunna fullfölja det med ett bröllop och just nu funkar inte det.
    Du får ursäkta, men fotobok låter sjukt trist haha :)
    KingJay skrev 2014-10-19 09:48:09 följande:

Jag tycker att man i vår ålder brukar uppskatta en upplevelse med sin partner som man älskar istället för något materiellt. Alternativt hade jag kanske köpt något litet väldigt billigt för att hon ska känna "aha, va det här allt.." och sen drar du fram två biljetter till en weekend någonstans. 

Jo visst kan en "upplevelse" vara trevligt. Men med arbete osv får vi aldrig till en weekend för att åka iväg men din tanke med att ge nåt litet och sen nåt större är ju bra.
  • Almina
    arneas skrev 2014-10-22 12:59:16 följande:

Smycke känns ju enklast, men lite tråkigt. Har funderat på en lite finare märkesklocka som jag vet att hon vill ha, men då vet ja inget till julklapp istället :)

Ett frieri blir det inte. Om/när det sker vill jag att vi ska kunna fullfölja det med ett bröllop och just nu funkar inte det.

Du får ursäkta, men fotobok låter sjukt trist haha :)Jo visst kan en "upplevelse" vara trevligt. Men med arbete osv får vi aldrig till en weekend för att åka iväg men din tanke med att ge nåt litet och sen nåt större är ju bra.

Det behöver ju inte vara en upplevelse som tar en hel helg. Ett besök på ett spa i närheten kanske vore uppskattat?

En fotobok blir nog så kul, eller trist, som man gör den
  • arneas
    Almina skrev 2014-10-23 23:38:03 följande:
    Det behöver ju inte vara en upplevelse som tar en hel helg. Ett besök på ett spa i närheten kanske vore uppskattat?

En fotobok blir nog så kul, eller trist, som man gör den
    Blir nog en klocka av nåt känt märke. Vet att hon vill ha en av DKNY. Gäller bara att hitta ett bra ställe att köpa den på då det skiljer en hel del mellan butikerna, även på nätet.
    Sen blir det troligtvis en mysig middag på någon restaurang.
Svar på tråden Hjälp med årsdagspresent