• tunijo

    Vilken bärsele rekommenderar ni?

    Väntar mitt andra barn. Vill gärna ha en ny bärsele till bebisen. Hade en babybjörn till mitt första barn 2012, men var inte alls nöjd med den. Vill ha en som har bra stöd för ryggen och som även är bra för spädbarn. Har ni tips på nån som ni kan rekommendera, som har funkat bra för er?

  • Svar på tråden Vilken bärsele rekommenderar ni?
  • suussiebjorke

    Med första barnethade jag också en Babybjörn Orginal, men gud vad jag fick ont i ryggen utav den, framför allt i ländryggen. Så inför andra barnet införskaffade jag mig bärselen One även den från Babybjörn och det märktes stor skillnad. Vet ju inte vad du har för problem och så vidare. Men kan varmt rekommendera denna bärselen

  • redfox

    Köpte en Ergo till sonen och den funkade utmärkt. Dottern däremot, som kom efter sonen, gillade inte Ergo bärselen eftersom hon inte kunde vara vänd framåt. Tycker BabyBjörn bärselen one ser spännande ut. Kommer dock inte köpa någon sådan till nästa barn då jag redan har två bärselar.

  • Fidelisen

    Jag har en babybjörn miracle som jag har burit vår dotter i väldigt mycket. Gick exempelvis en promenad på 1.4 mil med henne i selen utan att få ont någonstans.

    Så den rekommenderar jag varmt.

  • Flickan och kråkan

    Jag tycker personligen att bärselar och nyfödda går sådär ihop. Vi bär i sjal uteslutande första tiden och sedan när de blir lite större är sele många gånger kanon. 

    Hur som. Jag skulle tveklöst titta på de ergonomiska bärslarna om jag vore du. Sedan beror det ju rätt mycket på den kroppsform du själv har som bärare vilken som är bäst. Den som är bäst för mig är t.ex. inte bäst för sambon. Jag hade också valt en modell som inte har ett så kylsigt spädbarnsinlägg. Finns ju dem som har tunna, smidiga inbyggda alternativt inte behövs alls (fast då behöver man uppgradera när barnet blir större).

    Utan att veta hur du ser ut längdmässigt och på bredden, så är selar jag tänker på:
    - Manduca (om man tillhör den större skaran)
    - Beco (olika modeller)
    - Boba
    - connecta

Svar på tråden Vilken bärsele rekommenderar ni?