• Anonym (Gravid igen)

    Gravid igen efter MA v24 stöd????

    Hej,

    Ni som förlorat ett barn sent i graviditeten, vad fick ni för stöd vid nästa graviditet?

    Hur ofta ultraljud? Mätning av flöde i navelsträng?

    Det enda felet man upptäckte var dåligt flöde i navelsträngen, vilket jag tror beror på högt järnvärde i kombination med faktor 5 leiden.

    Jag skulle vilja mäta flöde en gång i veckan, och gärna oftare efter vecka 24...

    Har två normala graviditeter i bagaget oxå, med hög födelsevikt och var då slarvig och glömde att ta järntabletter. Som tur var?

  • Svar på tråden Gravid igen efter MA v24 stöd????
  • Anonym (N)

    Beklagar det du har gått igenom. Jag har själv förlorat en pojke i v 21, utan några synliga orsaker. Hade också två barn sedan innan, dock med preeklampsi bägge gångerna. Fjärde graviditeten fick jag träffa läkare i v 8 och fick utskrivet trombyl. Jag gjorde kub i v 12 eftersom jag hade fyllt 33. Därefter hade jag "koll" på bebisen ca varannan vecka, antingen genom att jag lyssnade på hjärtljudet eller gjorde UL. Tror jag gjorde sammanlagt 7-8 UL, varav ca 4 tillväxtultraljud med flödesmätning.

    Jag gick under den här tiden också hos en kurator. Nu efteråt ångrar jag mig att jag inte njöt mer av den graviditeten (allt gick bra, han är 16 månader idag!), men jag kunde inte.

    Säg till precis hur du vill ha det, förhoppningsvis får du träffa en bra läkare och barnmorska nästa gång! Lycka till!

  • Anonym (Gravid igen)

    Hej, tack för svar!

    Fick du en låg dos av Trombyl? När slutade du med Trombyl?

  • Anonym (N)

    Hej igen.

    Jag fick trombyl 75 mg. Tror det motsvarar en halv barnipren. Tog en om dagen till vecka 36. Hade inga biverkningar vad jag vet om!

Svar på tråden Gravid igen efter MA v24 stöd????