• ViktoriaJ

Bagagekontroll Viking Line

Någon som har åkt kryssning med Viking Line Cinderella lördag-söndag senaste månaderna och vet om de röntgar bagaget vid påstigning? :) 

• Svar på tråden Bagagekontroll Viking Line
  • Cafe Solo

Åkte igår. Ja, de röntgar bagaget. Har du alkohol med dig så tar de den.

• manfrsthlm

bara lämna drickat hemma om du inte vill bli av det,men vrf ta med när hela den knullcontainern flödar av detGlad

KIK: KRILLESTHLM1
  • Aniiee

Du frågar ju det varje gång du ska åka. Läser du inte vad folk svarar?

JA, de kollar bagaget vid påstigning. Den här gången också.

The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • ViktoriaJ
    Aniiee skrev 2014-10-19 01:15:41 följande:

Du frågar ju det varje gång du ska åka. Läser du inte vad folk svarar?

JA, de kollar bagaget vid påstigning. Den här gången också.

Andra gången jag frågar och det här är ett annat bolag :p Alla har olika regler och procedurer. 
  • Aniiee
    ViktoriaJ skrev 2014-10-19 03:05:14 följande:
    Andra gången jag frågar och det här är ett annat bolag :p Alla har olika regler och procedurer. 
    Isf är det någon annan som frågar stup i kvarten. Sorry Solig
  • Trulle Troll

What! Jag har bott i Finland och därför åkt en hel del med Viking Lines färjor, men kan inte svara på o jag åkt med just Cinderella. De gånger som jag åkt så har ingen gjort någon som helst ansträngning till att på något vis kontrollera vad jag tagit med mig. Måste vara någon undantagsregel för just Cinderella.

• Aniiee
    Trulle Troll skrev 2014-10-19 03:28:33 följande:

What! Jag har bott i Finland och därför åkt en hel del med Viking Lines färjor, men kan inte svara på o jag åkt med just Cinderella. De gånger som jag åkt så har ingen gjort någon som helst ansträngning till att på något vis kontrollera vad jag tagit med mig. Måste vara någon undantagsregel för just Cinderella.

Cinderella är en partybåt, inte en färja. Det är därför. De flesta åker fram och tillbaka utan att gå av eller något för att dricka och knulla.
  • manfrsthlm

om du nu har missat det så är det bara en ren sup och knull resa a`la 23 h

KIK: KRILLESTHLM1
  • Trulle Troll

Ok! Då är det inte Cinderella jag åkt med. Är inte intresserad av att memorera namn på färjor. Supa har jag inte kunnat göra eftersom jag haft bilen med mig.

• Trulle Troll

Kan tillägga att varje gång jag åkt så har jag förundrats över den totala avsaknaden av säkerhetskontroll. Ryktena om att Estonia skulle ha utsatts för något slags attentat känns därför fullt möjliga.

• ViktoriaJ

Okej, tack för alla svar!

Och anledningen till att jag ska ha alkohol ombord är för att det är en möhippa och vi har lite grejer planerade som inte bara ska ske i baren :p Men men, jag chansar och så får vi väl se :) 

Svar på tråden Bagagekontroll Viking Line