• alla har olika åsikter

Vilken ring skulle DU ha valt? :)

Vi går i tankar om att förlova oss och då är det dessa ringar jag har hittat som jag gillar i våran prisklass.

Jag vill ha en fin som är relativt bred då jag inte vill att den ska se liten ut och inte gå sönder efter en viss tid. Anledningen till att jag vill ha i guld är att sambon gav mig ett halsband i guld tidigare och att jag vill att de ska matcha.

LADDA GÄRNA UPP BILDER PÅ ERA RINGAR! :) hur breda är era?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken ring skulle DU ha valt? :)
  • fluu

10 eller 18.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Akua

18, 14, 12

Alla är fina! Du får gå och prova och känna efter i magen! Tänk inte, känn :)

Stort grattis!

• alla har olika åsikter
    Akua skrev 2014-10-19 00:31:42 följande:

18, 14, 12

Alla är fina! Du får gå och prova och känna efter i magen! Tänk inte, känn :)

Stort grattis!

Tack! :) Det är på tiden tycker jag efter 7 år tillsammans. ;)

jo jag tänkte det med men när jag var på guldfynd lät det som att man borde ha en ganska bred ring så den blir tåligare så då blir det ännu svårare att välja. :/
  • lagunen

Jag kan rent spontant säga köper man någon av dessa dyra förlovningsringar sätter man pengar före kärleken.

• Akua
    alla har olika åsikter skrev 2014-10-19 00:49:09 följande:

Tack! :) Det är på tiden tycker jag efter 7 år tillsammans. ;)

jo jag tänkte det med men när jag var på guldfynd lät det som att man borde ha en ganska bred ring så den blir tåligare så då blir det ännu svårare att välja. :/

5:an är också fin, den ser ju lite bredare ut! Även nr 9 ser ju vacker och lite maffig :) och lite bredare.

Svara inte ens på "lagunen"... :)
  • alla har olika åsikter
    lagunen skrev 2014-10-19 00:54:18 följande:

Jag kan rent spontant säga köper man någon av dessa dyra förlovningsringar sätter man pengar före kärleken.

hur mycket tycker du att man ska lägga på förlovningsring och vigselring då?

• lagunen
    alla har olika åsikter skrev 2014-10-19 01:18:56 följande:
    hur mycket tycker du att man ska lägga på förlovningsring och vigselring då?
    Jag ber om ursäkt för mitt tidigare syrliga svar här i tråden!

Min poäng var bara att påvisa att ju dyrare är inte alltid bättre.

Men som svar på din fråga:

Max 4000 kr på förlovningsringarna och max 5000 kr på vigselringarna.

• Mesakura

Våra kostade 2600/3300kr. Jag betalade min och han sin.

Min är endast 2 mm bred då jag inte kommer få plats med vigselring annars. Har väldigt korta fingrar och mycket "simhud" som gör att jag inte kan ha bredare. Men tycker du ska välja efter din smak och en annan sak att tänka på, ska ni ha matchande ringar eller inte. Min matchar endast genom blandningen av vit och rödguld som även han har men ringarna i sig liknar inte varandra alls. Den han har fanns i en damvariant men inget jag skulle trivas i. Så jag körde mitt och han sitt.

• Akua

Såklart kan aldrig en dyr vigselring eller dyr *något* bevisa kärlek. Men har man både kärlek och ekonomisk möjlighet och vill spendera pengar på ring så är det ju fantastiskt! :)

• Smulan 89

Jag valde nr 10, men personligen så hade jag hellre tagit nr 10 som en vigselring och en slät, eller mönstrad utan stenar som förlovningsring. Men det viktiga är att du är nöjd med din ring =)
    Grattis och lycka till =)

• alla har olika åsikter
    Smulan 89 skrev 2014-10-19 22:19:48 följande:

Jag valde nr 10, men personligen så hade jag hellre tagit nr 10 som en vigselring och en slät, eller mönstrad utan stenar som förlovningsring. Men det viktiga är att du är nöjd med din ring =)

Anledningen till att jag vill ha en "finare" ring är att jag inte vet om vi kommer gå så långt som till giftermål. :p
  • alla har olika åsikter
    Smulan 89 skrev 2014-10-19 22:19:48 följande:

Anledningen till att jag vill ha en "finare" ring är att jag inte vet om vi kommer gå så långt som till giftermål. :p
  • Mrs D

Vad svårt det var, många fina. Gillar 3, 11, 8 och 13

nummer 3 och 11 liknar mina förlovnings- och vigselring, fast mina är smalare ( runt 5 mm tillsammans ) och i vittguld. Säger som andra har sagt gå och prova och känn vad som känns rätt för dig.

• slemtorsk i din bralla

Nr 3 hade jag som vigselring i mitt första äktenskap... Vi gjorde den 1.5 mm bredare för att passa ihop med förlovningsringen.

I mitt nuvarande äktenskap har jag ngt som liknar 7 som förlovningsring och en liknande fast bredare och lite mer rejäl som vigselring.

Dyra tycker jag inte att ngb av dessa är..de allra flesta jag känner har ringar som kostar över 7000...och tom det dubbla. Tänk på att ju billigare ju sämre kvalitet på guldet, dvs mjukare och den blir då lättare skadad och förstörd. Jag valde billiga ringar för att jag verkligen inte hittade ngt annat i butiken som jag ville ha. Jag provade nog alla *s*

Efter 3 år har ringarna fått sina repor o tornar men vi får väl köpa nya om ngr år tanken är ju att de ska hålla och vara fina i massor av år så slår man ut pengarna på antal år man lever tillsammans blir det förhoppningsvis inte så många kronor per år. Å andra sidan är det vansinne att skuldsätta sig för ett par ringar. Så vad som är dyrt för mig kan ju vara billigt för någon med bättre ekonomi men jag tycker alla ringar i ts är jättefina. Du har bra smak ts

• Johan70

Jag skulle gå på det traditionellt svenska, en slät guldring.

Stenar får bruden i vigselringen sedan.

• alla har olika åsikter
    slemtorsk i din bralla skrev 2014-10-20 10:17:18 följande:

Nr 3 hade jag som vigselring i mitt första äktenskap... Vi gjorde den 1.5 mm bredare för att passa ihop med förlovningsringen.

I mitt nuvarande äktenskap har jag ngt som liknar 7 som förlovningsring och en liknande fast bredare och lite mer rejäl som vigselring.

Dyra tycker jag inte att ngb av dessa är..de allra flesta jag känner har ringar som kostar över 7000...och tom det dubbla. Tänk på att ju billigare ju sämre kvalitet på guldet, dvs mjukare och den blir då lättare skadad och förstörd. Jag valde billiga ringar för att jag verkligen inte hittade ngt annat i butiken som jag ville ha. Jag provade nog alla *s*

Efter 3 år har ringarna fått sina repor o tornar men vi får väl köpa nya om ngr år tanken är ju att de ska hålla och vara fina i massor av år så slår man ut pengarna på antal år man lever tillsammans blir det förhoppningsvis inte så många kronor per år. Å andra sidan är det vansinne att skuldsätta sig för ett par ringar. Så vad som är dyrt för mig kan ju vara billigt för någon med bättre ekonomi men jag tycker alla ringar i ts är jättefina. Du har bra smak ts

Tack! ;) ja jag har tänkt på det jag med så nu lutar det mer åt en annan ring än de jag har laddat upp här. ;p haha

schalins river Seine 0,20 k :)

www.google.se/imgres&imgrefurl=hemligtbrollop.blogspot.com/2012_09_01_archive.html&h=600&w=600&tbnid=-vuTjkg0IXgBOM:&zoom=1&docid=c2IHzGYXL6U8HM&hl=sv-SE&ei=XRVFVJPfOOX4yQO5j4LwBw&tbm=isch&client=ms-android-htc-rev&ved=0CCIQMygGMAY
  • slemtorsk i din bralla

Inte min stil men klassisk och enkel. Tänk på att inte välja förrän du provat. Jag var helt säker på att jag skulle ha en ring som heter Sarek. Så säker att jag tänkte köpa den via nätet men mannen ville att vi skulle prova först och jösses vad bra för på mitt finger såg Sarek inte alls bra ut...

• Folivee

Är själv inte mycket för guld och kommer hellre (när tillfället kommer) ha en i silver eller vitt guld. Men röstade 3 då jag föredrar det simpelt och harmoniska former.

Svar på tråden Vilken ring skulle DU ha valt? :)