• Sara910

Knöl bakom örat, huvudvärk, skelettont

Hej,

Har mått väldigt konstigt i en vecka nu. Märkte en ömmande knöl ca 1x1cm bakom vänster öra/örinsnibb. Googlade och fick svar på att det kan vara en svullen lymfkörtel varför jag inte brydde mig.

Dagen därpå började jobbiga huvudvärken (bakhuvud, framhuvud, bakom ögonen) som fortfarande inte gått över samt upptäckte jag yttligare en öm knöl, framför vänster öra 1x1 cm. Det susade i örat, typ som om jag hörde sämre samt var jag sjukt trött följt av oavbruten frossa fast jag inte var förkyld. Upptäckte även att sängen var genomblöt av svett.

Tog en het duch (det varmaste man kan dra på och det är h-e-t-t) ändå fryser jag. Duschade så varmt att skinnet sved rejält efteråt.

Har alltid varit en frukostmänniska men kunde inte äta ngt, hade noll aptit. Samma sak framåt kvällen, ingen aptit. Åt ett äpple.

Dagen därpå åkte jag till vårdcentralen. Hon klämde på knölarna och sa att vila och alvedon hjälper. Har aldrig tidigare varit med om att man uteslutit provtagning vilket jag ifrågasatte. Hon lovade mig att jag har ngn infektion i kroppen och att det går över. Blev förbannad över idiotens slappa bemötande och gick ut därifrån och in på labbet. Krävde att sänkas skalle tas. Sänkan togs och jag fick vänta en stund innan idioten ropade upp mitt namn. Sänkan var normal och att man får förstorade lymfar är fullt normalt enligt henne.

Hade inte ätit någonting på hela dagen, blev ett äpple på kvällen igen.

Nu började jag få kounternerlig molande värk i skelettet lite varstans i kroppen samt muskelryckningar, stickningar. Har även molande värk i magen (båda sidor, dock ej samtidigt) som kan stråla ned mot ljumsken(arna)? Extremt trött, ointresserad och dålig minne.

Knölen framför örat har lagt sig. Knölen bakom örat har lagt sig ngt men finns fortfarande kvar, dock ömfri. Känseln i örat är dålig.

Har ett förhöjt värde av trombocyter sedan tidigare om det har någon betydelse.

Vad fan håller kroppen på med?

• Svar på tråden Knöl bakom örat, huvudvärk, skelettont
  • Akua

Alltså jag tycker det låter som en förkylning helt enkelt!!

Feber/frossa

Huvudvärk

Ont i kroppen

Minskad aptit

Trött

Har det int gått över på en vecka så sök läkare igen.

• Långbenopluto
    Sara910 skrev 2014-10-19 13:33:42 följande:

Jag är inte förkyld

Nej, men du har helt klart ett virus i kroppen. Vila och drick mycket så kommer det gå över.
  • Sara910

Tack för svar :)

Jag är inte den som gnäller i normala fall. Jag jobbar på även om jag är sjuk, hög fysik och tar alvedon högst 2 ggr per år. Man känner alltid sin kropp bäst och jag känner inte igen mig i detta alls.

Var ute med hunden alldeles nyss och fick sätta mig på en bänk och vila då energin gick till 0, samt började jag svettas som en gris. Tog tempen nyss 37,2 helt normalt. Har ätit 2 äpplen på 3dagar, öppnar jag kylen är jag nära till att kräkas. Den här molande värken i skelettet fortsätter och nu för bara en liten stund sedan har nyckelbenen börjat ömma på ET mkt oskönt vis. Skall försöka få i mig lite yoghurt.

Har gjort 4 lumbalpunktiober tidigare (1år sedan) pga av trombocyterna. Kan det vara dom som spökar?

Huvudvärken skall vi inte tala om. Någon som upplevt samma?

• Akua

Nej det borde inte vara det som spökar.

Ta hand om dig själv nu. Kanske dags att vara sjuk från jobbet. Är snäll mat som du får i dig. Satsa på att dricka mycket vatten. Ta alvedon och/eller Ipren till natten om du har ont så du får sova lite bättre kanske.

• Sara910

Godmorgon,

Ringde vårdcentralen i morse efter en mkt jobbig natt. Somnade inte förns 04 tiden pga att värken i kroppen var så intensiv. Högerarmen låg jag och slog på för att det Gjorde så jävla ont. Har mkt ont i ryggen idag och är stel som en gubbe. Huvudvärk har jag än.

Börjar bli orolig :(

• Blåsippan84
    Sara910 skrev 2014-10-19 12:33:29 följande:

Hej,

Har mått väldigt konstigt i en vecka nu. Märkte en ömmande knöl ca 1x1cm bakom vänster öra/örinsnibb. Googlade och fick svar på att det kan vara en svullen lymfkörtel varför jag inte brydde mig.

Dagen därpå började jobbiga huvudvärken (bakhuvud, framhuvud, bakom ögonen) som fortfarande inte gått över samt upptäckte jag yttligare en öm knöl, framför vänster öra 1x1 cm. Det susade i örat, typ som om jag hörde sämre samt var jag sjukt trött följt av oavbruten frossa fast jag inte var förkyld. Upptäckte även att sängen var genomblöt av svett.

Tog en het duch (det varmaste man kan dra på och det är h-e-t-t) ändå fryser jag. Duschade så varmt att skinnet sved rejält efteråt.

Har alltid varit en frukostmänniska men kunde inte äta ngt, hade noll aptit. Samma sak framåt kvällen, ingen aptit. Åt ett äpple.

Dagen därpå åkte jag till vårdcentralen. Hon klämde på knölarna och sa att vila och alvedon hjälper. Har aldrig tidigare varit med om att man uteslutit provtagning vilket jag ifrågasatte. Hon lovade mig att jag har ngn infektion i kroppen och att det går över. Blev förbannad över idiotens slappa bemötande och gick ut därifrån och in på labbet. Krävde att sänkas skalle tas. Sänkan togs och jag fick vänta en stund innan idioten ropade upp mitt namn. Sänkan var normal och att man får förstorade lymfar är fullt normalt enligt henne.

Hade inte ätit någonting på hela dagen, blev ett äpple på kvällen igen.

Nu började jag få kounternerlig molande värk i skelettet lite varstans i kroppen samt muskelryckningar, stickningar. Har även molande värk i magen (båda sidor, dock ej samtidigt) som kan stråla ned mot ljumsken(arna)? Extremt trött, ointresserad och dålig minne.

Knölen framför örat har lagt sig. Knölen bakom örat har lagt sig ngt men finns fortfarande kvar, dock ömfri. Känseln i örat är dålig.

Har ett förhöjt värde av trombocyter sedan tidigare om det har någon betydelse.

Vad fan håller kroppen på med?

En virusinfektion. Influensa av något slag? Sämjan höjs bara vid bakterieinfektion. Hoppas Vc förklarade det för dig. Avvakta någon v till. Är du ej bra så ring igen. Om vi tänker oss värsta scenariot med cancer, vilket jag tror du är rädd för så gör faktiskt inte 5-10 dagar "större skillnad". Ta det lugnt. Låt kroppen vila å blir det ej bättre ring igen efter nästa helg.
  • Sara910

Hej,

Vad gulliga ni är som svarar, trodde jag skulle få noll svar. :)

Kom precis hem hem från vårdcentralen. Tog en hel del prover, samt kollade hon mig i öronen och ansåg mig ha öroninflammation vilket är orsaken till näsblod jag haft? Har haft öroninflammation 2ggr i mitt liv och det gjorde otroligt ont. Jag känner absolut ingenting från örat. Sänkan var normal även denna och halsprovet visade ingenting, likaså urinprovet.

Oavsett vad det än är som bråkar med kroppen blir jag förundrad över hur vården resonerar innan provresultaten är dom tillhanda. Skelettsmärtorna och huvudvärken tyder enligt henne på stress, nattsvettningarna också?

Borde läkare inte göra en kroppslig kontroll, mäta blodtryck osv? Går vanligtvis på Karolinska men eftersom att jag befinner mig på annan ort har jag inget val.

Svar på tråden Knöl bakom örat, huvudvärk, skelettont