• längtan94

    okej att festa?

    Hej, tänkte bara hur ni ser på saken, att festa som ung förälder eller som förälder till ett litet barn överhuvudtaget, jag vill INTE se några påhopp, oavsett ja eller nej men motivera gärna varför/varför inte, och acceptera andras svar!

    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden okej att festa?
  • Anonym (k)

    Visst kan man väl det! Barnet har ju en pappa/annan mamma också. 

  • Mika86

    Ja det är klart om man inte ammar, om det inte är varje fredag o lördag.
    Finns de som festa fredag o lördag o är helt utslagna dagen efter/hela helgen, det är däremot inte okej i mina ögon.
    Festa med måtta med andra ord

  • längtan94

    Ja jag själv anser också att det är okej, men som sagt med måtta och inte varje helg. Men tanken på frågan dök upp då jag fick förklarat för mig att min ungdom nu var slut, att dricka/festa kan jag göra om 18 år och barnet klarar sig själv , så ville bara höra hur andra ser på det :) men va skulle ni sätta för ok-gräns på bebisens ålder? :)

  • Mika86
    längtan94 skrev 2014-10-19 16:03:14 följande:

    Ja jag själv anser också att det är okej, men som sagt med måtta och inte varje helg. Men tanken på frågan dök upp då jag fick förklarat för mig att min ungdom nu var slut, att dricka/festa kan jag göra om 18 år och barnet klarar sig själv , så ville bara höra hur andra ser på det :) men va skulle ni sätta för ok-gräns på bebisens ålder? :)


    Det beror på vem bebisen är med, är det barnet pappa o man inte ammar så är det väl okej från 3 månader men är det nån annan som är barnvakt som inte är med barnet varje dag så tycker jag kanske 8 månader.
    Sen beror det på "hur" man festar om det är utgång på pub/disco från kl 20 till kl 04 o dyngfull eller om det är en lugn hemmafest i ett par timmar o hemgång vid kl 01
  • Pimpinellan

    Det här är ju en omröstningsfråga och inte ett quiz-i ett quiz finns ett rätt svar,men här är det ju en fråga om tyckande.

  • längtan94
    Pimpinellan skrev 2014-10-19 16:50:36 följande:

    Det här är ju en omröstningsfråga och inte ett quiz-i ett quiz finns ett rätt svar,men här är det ju en fråga om tyckande.


    Jaha ja jag ber om ursäkt om jag gjort fel :) jag förstod inte riktigt vilken av dom man skulle ta! Men man kan ju kommentera oavsett :) och kryssa i ja/nej om man inte känner för att skriva :)
  • Pimpinellan
    längtan94 skrev 2014-10-19 17:00:44 följande:
    Jaha ja jag ber om ursäkt om jag gjort fel :) jag förstod inte riktigt vilken av dom man skulle ta! Men man kan ju kommentera oavsett :) och kryssa i ja/nej om man inte känner för att skriva :)

    Du går bara in under omröstning och gör en. Jättelätt! Man får fler svar då också. Glad
  • Onix

    Ja det tycker jag absolut. Tror det bara är positivt att föräldrar få komma ut och umgås, berusad eller ej. Få släppa ansvaret för en kort stund.

  • ina111

    Jaaa kul är det att festa ... specielt nu när man inte gör det så ofta ????. Dricker dock inte själv , har aldrig gjort det. Tycker det är helt ok att man ta en drink då och då men inte blir berusad faktist... bara för att man är ute och festar betyder inte att man kan bli fri sitt ansvar som förälder.när dem flyttat hemifrån kanske ????.

Svar på tråden okej att festa?