• Merry

Svärmor tror att min vikt är orsaken!!!!

Min svärmor sa idag att det nog kunde bero på att jag gått upp i vikt att jag inte blir gravid! Jag är 167 cm lång och väger 63 kilo (gått upp från 58-59 kr), vår utredning visade att vi är fullt friska så är alltså oförklarligt barnlösa. Hur jäkla jobbigt är det inte när hon kommer med sådana påhopp?! Jag tror nog att läkaren skulle sagt till om han ansåg att jag var tvungen att gå ner i vikt.
    Ska aldrig mer prata med kärring-j-veln!

• Svar på tråden Svärmor tror att min vikt är orsaken!!!!
  • Tussetösen

fy fan... taskigt... men du väger normalt... så varför sa hon så???

• Prinsessan Zelda
    ehhhh....what!!!

skulle ca 5 kg viktuppgång påverka det, löjligt. du är ju inte ens överviktig
  • Chania

Usch vad jobbigt! Förstår inte varför folk ska lägga sig i sånt som de inte vet något om och dessutom skuldbelägga dig i en redan svår situation. Jag har märkt att folk inte vet ett dugg vad barnlöshet innebär och att man kan säga vad som helst till ett par som lider av barnlöshet. Obegripligt!

• lynet70

Så liten vikt uppgång kan nog aldri vara orsaken till Eran barnlöshet........
    Jag blir så förbannad på allt sånt. Visst kan det vara svårare att bli med barn om man är överniktig men hur många barn blir inte till hos överviktiga kvinnor.
    Skit i vad din svärmor säger tycker jag(kan ju vara lättare sagt än gjort ibland)
    bara du själv mår bra med något kilo i övervikt så ska du skita i vad andra säger.
    Kram och fortsatt lycka till i bebisverkstaden.

• miss bambino

Oj, men du är ju helt normalviktig
    Oftast blir man ställd efter en sån kommentar att man inte kommer på nån vettig kommentar tillbaka...
    har du pratat med din man om det?
    Det har absolut inte med din vikt att göra!
    Det kan ha med vikten att göra om man är kraftigt överviktig, men det är ju inte du

• nadia84

men du väger helt normalt..jag e 162 cm o väger 61 kg o de säger att jag väger normalt..

Bry dig inte om henne ..ta mittval kvinna till dig o mittval man till din kille

• CoolJen

inte för att vara dum men det kan ju faktiskt hjälpa att gå ner i vikt...

• Susanne1981

Va Cool Jean. Jag trodde inte att vikten hade någon betydelse när man är normalviktig som TS är?

• cissi24

Ska vikten spela roll i barnlöshet, handlar det om många kilon över.

• 4barnsMom

Jösses! Jag är en stadig kvinna Och blev gravid på första försöket.. 4ggr!! Med stadig menar jag verkligen stadig.. Vägde 100kg ena gången..

Men visst kan vikten påverka men inte på en sån smal tjej som dej Be henne kyssa dej där solen inte skiner

Svar på tråden Svärmor tror att min vikt är orsaken!!!!