• Anonym (Kär!!!)

Leva med en sexmissbrukare?

Hej. Har precis fått veta att den jag är kär i är sexmissbrukare, han erkände det igår. Vi har tidigare haft ett förhållande på 5 år och har även en son. Han lämnade mig och hans anledning är att hans känslor tog slut, men någon månad senare är han tillsammans med min dåvarande bästa vän. De levde ihop i 3,5 år ungefär. Jag har enda sen dagen han dumpa mig väntat på honom, jag kände att jag ville försöka som en familj. I somras försökte vi igen, det var då bättre än i vårt femåriga förhållande MEN sen bröt han i juli och hade då fått kontakt med sitt ex (vännen). Jag fick veta i förra veckan av sonens farfar att de nu är ihop igen, jag är helt förkrossad. Jag måste gå vidare, men egentligen vill jag inte, inte utan honom. Men det är det bästa. Han säger att han inte känner ngt för den tjejen han är tillsammans med, men är det ord han säger för han vet att det är det jag vill höra, eller kan det vara så? Om han söker hjälp och blir "fri", vågar man lita på honom igen? Just nu vill jag inget annat än att ha han tillbaka :(.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-19 18:52
    Ska tillägga att under hela deras förhållande har han alltid visat ett intresse för mig, frågat om bilder, fick känslor för mig ett tag och gjorde slut med henne en månad men tillbaka till henne.

• Svar på tråden Leva med en sexmissbrukare?
  • Anonym (nästan samma)

Jag följa med här.
    Jag står i nästan samma, dock inte sexmissbrukare.
    Men et ex där hon har gjort slut for andra gången, och jag vill igen, men hon vill inte (ingen känslor) vi har två barn, och jag vill också bara vara familj igen, vill slippa taget och gå vidare, men kan f*n inte, hon er "the one and only" och mamman till mina barn.
    har sökt jobb på annan ort, bara for att komma bort från det hela ett tag, men er inte säker på att det blir bra det heller......Er f*n stuck i min hjärna. 

• Anonym (Kär!!!)

Vi är medberoende, som det heter. Jag har sökt hjälp, står nu i kö till psykolog. Kanske kan det hjälpa mig, för inte fan kan jag hjälpa mig själv :(.
    Jag är ledsen, tårarna bara kommer utan förvarning.

• Anonym (nästan samma)
    Anonym (Kär!!!) skrev 2014-10-19 19:18:43 följande:

Vi är medberoende, som det heter. Jag har sökt hjälp, står nu i kö till psykolog. Kanske kan det hjälpa mig, för inte fan kan jag hjälpa mig själv :(.
    Jag är ledsen, tårarna bara kommer utan förvarning.

Ja det hette vill så men f*n hur jobbigt det är.
    Tror det er en bra idé med Psykolog.
    Jag tänkte börja att träna, och motioner ganska mycket, men orken er bara låg just nu till att göra någon ting, vill bara gömmer bort mig, och hopas att hon komma tillbaka, så jag kan få leva normalt igen.
Svar på tråden Leva med en sexmissbrukare?