Preskribering?Återkalln.av körkort för rattfylla
Jag vill börja att säga att jag avsäger mig från dumma kommentarer och påhopp som att jag "får skylla mig själv" osv.. jag har verkligen stått mitt kast... men hur som helst
Den 9 dec 2009 blev jag dömd för grov rattfylla.
Jag har efter det lämnat negativa prover fram till 2013 då jag ej hade råd längre och därför blev mitt lemp återkallat igen. (Jag överklagade men det gick inte igenom)
Nu den 9 dec 2014 så har det gått 5 år sedan jag blev dömd.
Stämmer det att domen blir preskriberad efter 5 år?
Enligt min handläggare på Transportstyrelsen, så tyckte hon, när jag ansökte nu i Augusti om mitt lemplighetsintyg, att jag skulle ta tillbaka min ansökan och göra en ny efter den 9 dec 2014, då hon menade på att dom inte längre kan se min dom, då det gått 5 år.
Hon sa även att det dom isf gör, är att dom kontaktar de sociala myndigheterna och kollar om jag har något förflutet med dom. Vilket jag vet att jag inte har. Allt detta för att slippa alla dyra prover som isf skulle tagits i ett år till (Jag har redan lagt ut närmare 10 000 för att få tillbaka mitt lemp och behålla det, första ggn)
Jag vet att jag gjort fel och jag har verkligen stått mitt kast och min dom. Och jag ångrar det av hela mitt hjärta....
Men det jag undrar är, om det min handläggare sa till mig, verkligen stämmer?
Tacksam för svar. <3