• Anonym (Jobbigt)

Chefen påpekade mina toalettbesök under mötet idag framför alla

Vad är normalt för hur lång tid man "får" sitta och göra nr 2 på jobbet? Jag är man och jobbar på ett jobb där de första är kvinnor så det kändes ju lite skämmigt när chefen tog upp på gruppmötet idag det här med toalettid och sa sedan "ja så det är något du bör tänka på xx (mitt namn)". Jag brukar sitta i en kvart ungefär. Men vadå, hade chefen tänk att jag skulle stressbajsa? Då blir jag ju inte klar och måste gå tillbaka till toaletten igen kort därefter! Hemma brukar jag ta 30 min på mig, så för mig är 15 min redan ganska kort tid.

Vad anser ni? Kan man ställa ett krav på att bli klar snabbare?

• Svar på tråden Chefen påpekade mina toalettbesök under mötet idag framför alla
  • Anonym

Väldigt osmidigt gjort av chefen att ta upp det inför alla, och att försöka styra över personalens tid på toaletten är inte rätt. Men om du behöver 15 minuter för att göra nummer 2 bör du fundera över din kost. Försök göra något åt din förstoppning.

• Common sense

Chefen skulle tagit upp det med dig personligen och inte på ett möte med andra.

Dock har chefen rätt. Inte fan kan man sitta på skithuset i en kvart på arbetstid? Om du måste det bör du söka  hjälp inom vården för då är något fel...

(Detta säger jag i all välmening inte för att trycka till dig)

• Mylla

Det var fult gjort, det borde han ha tagit upp när ni är ensamma. Har du något medicinskt fel så bör du få speciella hänsyn, men är du bara lat och sitter och läser är det en annan fråga.

• Anonym (en minut kanske?)

Håller med de andra om att 15-30 minuter är inte normalt, det bör du komma tillrätta med på något sätt. Mer fibrer och vatten? Utesluta mjölkprodukter kanske?

Men det är inte heller normalt att som chef ta upp detta med en anställd offentligt. Hur i h-vete håller ens chefen koll på sina anställdas toalettbesök???? GROVT övertramp, inte okej!!

• Anonym (Jobbigt)

Anledning till att jag behöver så lång tid är för att jag tränar mycket och har en stod muskulös kropp, då behöver man äta mycket! Och därför blir konsekvensen att man även bajsar mycket

• Common sense
    Anonym (Jobbigt) skrev 2014-10-21 18:16:14 följande:

Anledning till att jag behöver så lång tid är för att jag tränar mycket och har en stod muskulös kropp, då behöver man äta mycket! Och därför blir konsekvensen att man även bajsar mycket

Tycker du ska berätta det exakt så för chefen. Ordagrant! Hahahaa!!
  • Anonym (en minut kanske?)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2014-10-21 18:16:14 följande:

Hahahahahaha!!

Såklart du behöver äta mycket, men också mycket mer fibrer, uppenbarligen!

Bara för att konsekvensen blir att man bajsar mycket behöver man inte bajsa långsamt. FYI.
Svar på tråden Chefen påpekade mina toalettbesök under mötet idag framför alla