• Anonym (Gumman)

Vart går gränsen för gubbsjuka?

Vid vilket åldersspann tycker ni att gränsen går för att klassas som gubbsjuk?
    Själv tycker jag att gränsen går vid ca 8-10 år yngre tjejer än vad mannen är själv. Eller snarare kanske det är gränsfall vid att han vill att tjejen skall vara ca åtta år yngre.
    Men vid 10-15 år är det sjävklart och vid 20 år äldre man solklart.

Om han däremot är ca 40 år och söker kvinnor mellan 35 och 45 anser jag att han är realistisk och mera sund till sitt sinne.

• Svar på tråden Vart går gränsen för gubbsjuka?
  • Anonym (Tja...)

Det är ju en sak att bara vara inställd på en mycket yngre eller råka falla för en yngre. Vi har kompisar där han är 13 år äldre,han var inte gubbsjuk,de föll ju för varann!  Glad Men 48-åringar som tror sig vara guds gåva till kvinnan och vill ha en på 22...nä,där är det klar gubbsjuka.

• Anonym (Huil)

Det beror nog på de individer som är inblandade. Mognadsgrad, omognadsgrad. Personligen så vill jag nog ha tjejer över 30. Är 32 själv.

• taquine

För mig är gubbsjuka(även gumsjuka)patetiska  45 - 50 åringar som desperat letar tonåringar , och tror seriöst dom skulle vara intresserade.. 
    Vuxna människor kan ha många års skillnad tycker jag..:)

Goodness me
  • Anonym (ehm)
    taquine skrev 2014-10-20 22:34:12 följande:

För mig är gubbsjuka(även gumsjuka)patetiska  45 - 50 åringar som desperat letar tonåringar , och tror seriöst dom skulle vara intresserade.. 

Jag var 20 år när jag träffade min man. Han var 43 år.
    Nu är jag 26 år och han är 49 år.
  • Ogago
    Anonym (Gumman) skrev 2014-10-20 22:15:02 följande:

Vid vilket åldersspann tycker ni att gränsen går för att klassas som gubbsjuk?
    Själv tycker jag att gränsen går vid ca 8-10 år yngre tjejer än vad mannen är själv. Eller snarare kanske det är gränsfall vid att han vill att tjejen skall vara ca åtta år yngre.
    Men vid 10-15 år är det sjävklart och vid 20 år äldre man solklart.

Om han däremot är ca 40 år och söker kvinnor mellan 35 och 45 anser jag att han är realistisk och mera sund till sitt sinne.

Allt som är yngre än halva åldern plus sju är för ungt.
  • taquine
    Anonym (ehm) skrev 2014-10-20 22:44:06 följande:
    Jag var 20 år när jag träffade min man. Han var 43 år.
    Nu är jag 26 år och han är 49 år.
    Då var du inte tonåring , eller hur?;)
    Goodness me
  • Zuzanne

Gubbsjuk är ju när man systematiskt söker efter tonåringar och är iaf 40+, samt att man bara är ute efter att ligga och sedan skryta om sina "erövringar". Skiljer 13 år på mig och mannen, jag var 20, han var 33. Han var verkligen inte gubbsjuk men kände sig som det när han föll för mig och var orolig över vad min förälder skulle tycka <3

• Anonym (Gullan)
    taquine skrev 2014-10-20 22:34:12 följande:

Goodness me
    Håller med, men skulle säga att det mycket väl kan börja vid 30. Minns ett par tjejer som i ettan på gymnasiet pratade om sina "älskare" som väl var 30-32 och hur deras "gamla" fruar inte förstod dem. Utan att reflektera över att männen var i samma ålder som fruarna, bedrog sagda kvinnor, talade illa om kvinnor rent generellt - och fruarna mer specifikt - och hade sitt största fokus på hur unga flickvännerna var.
  • Anonym (ehm)
    taquine skrev 2014-10-20 22:52:26 följande:
    Då var du inte tonåring , eller hur?;)
    Jo, jag hade inte fyllt 20 än. Fyllde några månader efter att vi blev tillsammans. Vi förälskade oss dock i varann redan då jag var 15 år, men det blev inget då.
  • Ogago

Gubbsjuk är när man söker en man som är gammal nog att vara sin far.

• Anonym (flytande)

Tror gränsen är lite flytande...
    En nyskild kollega på 37 klädde sig som en 80-tals hallick och gick hem med en 24-åring från firmans julfest, jag misstänker helt klart gubbsjuka
    Å andra sidan känner jag henne inte så jag kan ha fel. Hon kan vara 25

Med det sagt dejtade jag en 40-åring när jag var 28, så jag VET vilken usel ide det kan vara

• Ogago
    Anonym (flytande) skrev 2014-12-07 22:14:23 följande:

Tror gränsen är lite flytande...
    En nyskild kollega på 37 klädde sig som en 80-tals hallick och gick hem med en 24-åring från firmans julfest, jag misstänker helt klart gubbsjuka
    Å andra sidan känner jag henne inte så jag kan ha fel. Hon kan vara 25

Med det sagt dejtade jag en 40-åring när jag var 28, så jag VET vilken usel ide det kan vara

Hon var väl bara på gränsen till gubbsjuk, antar jag...
  • Anonym (CyberninjaX)

Jag använder Halva Åldern Plus Sju för att vara säker på att jag inte gör något som kan anses vara suspekt.
    Nu har jag sett en lämplig dam som precis är på gränsen, när det gäller åldern. Hon blir 31 i år. Men har inte fyllt det än, är bara 30 just nu.
    Kan jag skriva till henne då, eller hamnar jag i Helvetet?

Svar på tråden Vart går gränsen för gubbsjuka?