• Fiaaliaa

Hur är en perfekt flickvän? - Killar främst.

Så jag undrar hur ni tycker en perfekt flickvän ska vara? Är väldigt nyfiken på att höra vad ni killar tycker. Även tjejer går bra. Gärna bi/lesbiska tjejer då ni har mer erfarenheter. Avsluta gärna med att skriva om du är tjej eller kille efter din förklaring. 

För mig har det alltid varit viktigt jag är en bra flickvän och att finnas för min pojkvän i alla lägen och göra allt de jag kan på alla vis jag kan för de ska må väl vara lyckliga osv. Alla har klart olika syn på vad en perfekt tjej ska vara och är otroligt nyfiken att höra era olika åsikter.

• Svar på tråden Hur är en perfekt flickvän? - Killar främst.
  • Anonym (Julle)

Var inte i svartsjuk, jag är trogen

Gnäll inte på mig

Dissa inte mina intressen genom att förlöjliga dem

Bete dig inte som en prinsessa i offerkofta som ska ha allt du pekar på bara för att jag råkat säga fel en gång i en diskussion du förväntade att jag skulle säga nåt annat

Ställ inte upp på sex för att göra mig nöjd, får du inte ut nåt av det är det ointressant

Respektera dig själv

Älska dig själv

Ha ambitioner som duger för dig, försök inte anpassa dig för att göra mig nöjd om du mår dåligt av det

Låt mig vara gentleman

• Fiaaliaa

Hoppas fler svarar i denna tråd, Kommer bli så intressant och se hur olika åsikter människor har.

• Daniel12

Jag har väl rätt konservativa åsikter, men följande är viktigt för mig:

Trohet! Jag ska kunna lita på henne och hon ska kunna lita på mig. Vi ska vara trygga med varandra och veta var vi har varandra.

Hon ska inte vara rabiat feminist eller alltför krävande. Dvs hon ska inte vara typen av kvinna som ställer allt högre krav trots att man försöker göra så gott man kan. Hon ska vara mer traditionell och ha en mer traditionell syn på förhållanden. Men naturligtvis ska det vara jämställt så tillvida att vi delar på hushållssysslorna och ger varandra ett lagom mått personlig frihet.

Hon bör hellre vara söt än sexig, då sex eller sexighet inte är det viktigaste för mig, men ett gulligt utseende gör att jag faller pladask.

Hon ska vara varm, gullig och gosig, gärna lite mullig.

Hon ska gilla att kela och kramas mycket.

Hon bör ha åsikter liknande mina, men inte nödvändigtvis i alla områden.

Snäll men ska ändå kunna stå upp för sig själv och sina värderingar, samt hugga ifrån när hon blir trampad på eller orättvist behandlad. Hon ska vara snäll "på rätt sätt" dvs snäll mot de snälla men inget mähä som håller med folk bara för att det sla vara "lugnt".

• Fiaaliaa
    Daniel12 skrev 2014-10-21 05:55:04 följande:

Hon ska vara mer traditionell och ha en mer traditionell syn på förhållanden.

Förlåt är så nyfiken på vad du menar med det?
  • Anonym (Homestead)

Att hon gillar att läsa böcker och dricker te. // Man 34

• forfucksake

Eftersom det inte finns perfekta människor, anser jag det orimligt att försöka bli "perfekt". Däremot kan man försöka bli en BRA flickvän eller pojkvän och då räcker det långt att respektera både sig själv och sin partner. Ge och ta, helt enkelt.

• Daniel12
    Fiaaliaa skrev 2014-10-21 06:03:43 följande:
    Förlåt är så nyfiken på vad du menar med det?
    Det vill säga inget öppet förhållande med KK:s utan monogamt, samt att hon inte är manhaftig utan bejakar sin kvinnlighet.

• Nyfiken gul

För mig är det viktigt att det gäller både killar och tjejer i förhållandet.  Samma regler gäller ju liksom åt två håll. Mähän är aldrig intressanta vare sig du är tjej eller kille. Och det handlar inte om att vara perfekt utan om att vara den som en partner vill ha.  Med fel och brister men med egenskaper som tilltalar. 

* har egna intressen som är lika viktiga som allt annat i livet.  Dvs inte ge upp dom bara för att man träffar en partner. 

*Det är trevligt att odla nya och gemensamma intressen men det mest fulaste som finns är att vara intresserad av något bara för att partnern är det.  Det är osexigt att bli en kopia av sin partner, det vill jag inte ha. 

*klängrankor. No no no no.  Självständighet är A och O .  Det är trevligt att hänga tillsammans och få vara bästa vänner men att vara en klängapa är otrevligt.  Se punkt 1. 

*Egentid.  För mig är det viktigt att båda parter har egna intressen man gör på varsitt håll. Eller umgås med vänner på varsitt håll.    Blir så mycket trevligare att gå och längta efter varandra och få dela med sig av vad man varit med om. 

*Självständig i både hushållet och ekonomin.  Man tar eget ansvar för hushållet och eget ansvar över sin ekonomi.  

*gemensam ekonomi.  Vill man leva med mig får man också acceptera att ekonomin är gemensam.  Vi är ett vi, vi är ett oss, vi är en gemenskap, en familj, en duo - you name it.   Och därför är gemensam ekonomi en självklarhet.  Icke förhandlingsbart. 

*Vara mån om sitt yttre.  Gympabrallor och big-t-shirts är okej på hemmaplan.  Men att man faktiskt anstränger sig när man ska gå ut tillsammans eller visa sig utanför dörren.  Jag vill inte skämmas för min partner likväl som partnern inte ska behöva göra det för mig.   

*Ha planer för sin egen framtid och för sitt eget liv.  Jag vill höra att partnern har ett driv framåt. Vad vill människan med sitt liv? Vad vill den uppnå?  VIlka mål har den satt upp för sig själv? 

*Vara snäll och väluppfostrad.  Att veta hur man beter sig med hyfs och respekt. 

*Inte svartsjuk och inte kontrollerande.  Mitt liv är mitt liv. Vad jag gjort före det är inte din sak och vad jag gör i mitt liv tillsammans med dig är det som räknas.  Vad DU råkat ut för i ditt liv före mig är INTE mitt problem.  

*Få mig att skratta!!   Humor är attraktivt.  Tar du illa upp av minsta lilla och tar varje försök till humor som en förolämpning har du inget i mitt liv att göra.  Jag gapflabbar hela dagarna åt det mesta och jag kräver själv en massa humor för att må bra. 

*inte självupptagen.  Att finnas där för varandra och lyssna när livet är knöligt och hårt. Att våra bekymmer är lika viktiga och att båda får utrymme att vara lessna och arga och att båda har lika stor rätt att få bli lyssnad på.  Ingen ska hävda att dennes problem är viktigare än den andras.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (...)

Kåt, glad och tacksam. Lägg sedan till snygg, smal och med ett IQ över medelsvensson. 

Att hon är fri från diverse diagnostrams är en självklarhet

• Anonym (tjejen)
    Anonym (Homestead) skrev 2014-10-21 06:08:01 följande:

Att hon gillar att läsa böcker och dricker te. // Man 34

Bra svar!

Jag kände en gång en kille som förklarade att tjejer skulle vara "smala, sexiga, söta" och nåt fler ord på s... kräks på den typen av svar. Det handlar ju om att hitta en individ man trivs ihop med och delar humor och värderingar med, och sådana kommer sällan med en kravspecifikation.
Svar på tråden Hur är en perfekt flickvän? - Killar främst.