• enussune

Tetralysal / Lymecycline Actavis

Haloj!

Har idag ätit  Lymecykline A. (samma som tetralysal) i fyra veckor. Innan jag började fick jag vita pormaskar - som inte var vita - dom var ofta röda och hårda. men klämde man så var det som en vanlig vit pormask. Svårt att förklara.

Det röda har försvunnit på dessa fyra veckor. Men! Varje dag i princip så får jag kritvita pormaskar i ansiktet? 
    Hur länge ska det vara såhär? Eller ska det ens vara såhär?

Vad jag läst så ska man ju ha effekt efter en månad..
    Kanske är tetralysal bättre än lymecycline?

• Svar på tråden Tetralysal / Lymecycline Actavis
  • PinkSugar

Ja, det är sjukt vanligt att få en uppblossning utav finnar/pormaskar i flera veckor efter man fått medicin för acne. Tvärtom vad man kan tro så är det ett positivt tecken och visar bara att medicinen verkar. Anledningen till att det blossar upp är att du en massa skit som ligger och gror i porerna. När medicinen verkar så blossar de upp. Sedan när allt ploppat upp och läkt ut som medicinen kan börja förhindra att nya finnar uppstår.
    Det är därför man ska testa olika medel minst tre månader innan man drar en slutsats om det verkar eller ej. 

• enussune

Åh tack för kommentaren. De var det jag misstänkte samtidigt som de stör mig att de dagligen ploppar upp å är mer än vad det var i början.

Men de är väl pga utrensningen - nu ska allt ut å bort!

Svar på tråden Tetralysal / Lymecycline Actavis