Anonym (som du.) skrev 2014-10-21 17:35:35 följande:
Jag har alltid varit som du, det bottnat i dålig självkänsla och ett "katastroftänk" antar jag.
Detta beteende fick mig att förlora min underbara pojkvän och jag krigar varje dag för att aldrig mer falla dit.
Gör inte så mot dig själv och gör inte så mot honom. Om du vänder på steken, du skulle ju kunna göra samma sak utan baktankar? Misstro honom inte, du lider bara av det själv om han inte ger skäl för dina misstankar.
Tack!! Ledsen att höra att det blev så för dig men jag vet att det finns en risk att det blir så för mig också om jag inte slutar. Det är ju för att jag har dålig självkänsla. Jag menar varför skulle han annars säga att han vill träffas men inte mår så bra (detta hände igår). Då ska ju jag vara ett stöd och förstående.. inte misstro och tro att det är för att han älskar mig mindre..
Om han mår dåligt så är det sista han behöver en dryg flickvän
Anonym (malia) skrev 2014-10-21 17:37:14 följande:
I vanliga fall reagerar jag inte, då jag själv kan ringa och säga att jag inte orkar pga måendet.
Men om det händer väldigt ofta, sjuk på måndag, frisk på tisdag, sjuk på onsdag osv så hade jag börjat undra vad som är fel...
Det händer inte väldigt ofta, har bara hänt 2 ggr på flera månader men ändå får jag en jobbig känsla genom hela kroppen som att det beror på att han inte vill träffa mig eller älskar mig mindre eller värst av altl att han gör annat :S