• Ladytjorven

    Klimakteriet?

    Jag har ju gett upp tanken på flera barn nu,med tanke på min "höga" ålder..
    Jag är 49 år.
    Fast,jag har haft rätt så regelbunden mens hela tiden,varje månad.Nu har jag fått en del "symtom" som jag funderar över.( Jag har tid hos gyynekolog om en vecka....)
    Hoppas ni "kloka" kvinnor kan ge mej lite  råd..
    För exakt två veckor sen fick jag min mens,det var dock liite mindre än det brukar vara.Enda sen dess,har jag haft pyttesmå blödningar varje dag..Iblant med små klumpar,iblandt "vanligt" blod.Dock väldigt , väldigt små sådana.....Känner  även en "tyngd" i underlivet iblant...
    Självklart,som den hypokondriker jag är,blir jag skiträdd,och tänker cancer!
    Är detta möjligtvis vanliga klimakteriesymtom,eller vad tror ni?

  • Svar på tråden Klimakteriet?
  • spralla
    Ladytjorven skrev 2014-10-21 21:00:01 följande:

    hittade faktisk inte nåt vettigt där...


    Hittar inget vettigt heller genom att googla. Vill så gärna veta hur det är för andra kvinnor som är eller är på väg in i klimakteriet. Jag är oxå gammal, men har ändå svårt att acceptera att jag aldrig mer kan bli gravid. Har i dag passerat ÄL med 2 dagar och tror faktiskt inte att den kommer alls mera :/ Är olycklig och lessen och gråter för ingenting, jobbigt !
  • Lyckoprinsessan

    Jag fyller snart 49 år och har börjat få blödningsrubbningar. Fick sista barnet vid 43 och ammade sedan nästa två år men när mensen kom igång igen så började den först komma tätare med cirka 22 dagars intervall. Senaste året har den istället börja glesa ut och mina cykler har varit på upp till 50 dagar.
    Har inte direkt några symtom annars mer än min pms blev värre.
    jag äter en del naturpreparat, bland annat silverax och använder en progesteronkräm som heter progester-all. silverax tillför naturligt växtbaserat östrogen och progesteron balanserar upp östrogennivåerna i kroppen.

    Detta är en bra sida:

    hormonharmoni.se/pms-och-klimakteriet/

Svar på tråden Klimakteriet?