Anonym (Trådstartare) skrev 2014-10-21 20:10:36 följande:
Berättar jag känns de som om jag gör det för att få förlåtelse.. Skulle någon annan säga det till han så skulle jag ju erkänna. Vet inte vad som skulle va bäst. Att han hör de från mig eller nån annan. Risken finns ju alltid...
Antingen får jag leva med lögnen och ha dålig samvete för resten av mitt liv. Vilket jag kommer ha även om jag berättar. Han är världens mest underbara mot mig, detta sveket. Vet inte om han skulle våga lita på mig igen. Innerst inne tror jag inte han vill veta. Jag tror inte jag hade velat veta.
Hade han berättat det för mig hade jag nog blivit väldigt svartsjuk.. Usch.. Inom mig frågar jag "räcker de inte att jag mår dåligt?" Vet inte vad det gör för nytta med att berätta? Jag kommer vara ärlig, men till vilket pris? Fy fan för detta... Jag trodde inte detta om mig själv
Otrohet är ett stort svek, men det är mänskligt att fela. Samtidigt måste man ta ansvar för sina handlingar, och sanningen brukar ofta komma fram förr eller senare. Du säger att han kanske inte kommer lita på dig igen, men i sådant fall får du helt enkelt arbeta för att få tillbaka förtroendet, om han nu ens vill fortsätta eran relation.
Jag tror stenhårt på att ärlighet vinner i längden. Även om du själv inte hade velat veta, så kanske du inte kan göra det valet åt honom? Och som sagt kanske sanningen kommer fram från någon annan, då har du BÅDE ljugit och svikit honom.
Tänk igenom detta noga!