Någon ringer dolt nummer
I ca 6 månader har någon ringt dolt nummer till mig. När jag har svarat har det varit tyst och sedan har personen lagt på efter ca 10 sekunder. I början var det ett par gånger i veckan i snitt och på olika tider. Jag har flera gånger svarat och bett personen sluta, hotat med polisanmälan osv.
Nu har det eskalerat och det ringer 10-20 gånger om dagen. Oftast på nätterna. Nu har personen 2 gånger flåsat i telefonen. Låter som någon onanerar eller någon, alltså kåtflås.
Jag gjorde en polisanmälan i söndags då detta börjar bli riktigt obehagligt. Efter att det ringde 6 ggr på raken idag och var någon som flåsade så ringde jag upp polisen igen. Då hade de redan beslutat att inte påbörja förundersökning. Så jag gjorde en ny anmälan.
Jag har redan pratat med tele2 och de säger att de endast spårar på polisens begäran.
Någon som varit med om liknande? Hur har det gått? Någon med tips? Jag har övervägt att byta nummer men eftersom det nu eskalerat så är jag rädd att denna sjuka jävel försöker något annat om den ej får tag på mig via telefon. Är typ 100 på att personen vet vart jag bor då mitt mobilnummer är registrerat.