• Anonym (hmm)

Ni som haft kondylom eller herpes! Hjälp! *Bilder*

Haft dessa knottror i några dar, de sitter högt upp på sidan om klitoris. Misstänkte först kondylom och provade inatt att dränka in dem i äppelcidervinäger som jag läst ska vara bra. Är det kondylom ska de bli vita tydligen. Undre bilden är från igår och övre från imorse. De har alltså inte blivit vita, och är redan snäppet bättre..? Ringde gyn imorse, som inte alls tyckte det lät som kondylom... fick en tid men inte förrän om över en vecka. Funderar nu på om det kan va herpes? Så, ni som haft kondylom eller könsherpes, vad tror ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 08:50
    Ok, blev ju inte bra med bilderna. Lilla bilden är från igår, stora från idag.
  • Svar på tråden Ni som haft kondylom eller herpes! Hjälp! *Bilder*
  • Anonym (f)

men herpes utvecklas ju och blir blåsor - som svider och gör ont

• Anonym (..)

Ring vårdcentralen istället annars, gjorde jag då jag misstänke svamp och fick tid bara några timmar senare...

• Anonym (hmm)

Tack för svaren.. ni som haft kondylom, har det sett ut sådär? Börjar tvivla på om det är det eftersom det inte blev vitt av vinägern (vilket det skulle bli?) och eftersom det tycks se pyttelite bättre ut idag redan.. Baddar med olivolja nu.

• Anonym (.....)

Det kan vara kondylom :( jag tror jag har det, men jag får enstaka pluppar här och där..
    När jag kollade upp mig häromdagen så sa barnmorskan: den där pluppen, det kan vara vad som helst, den där vårtan är inget att oroa sig för och den sitter så långt ut från underlivet, så du smittar inte..

Fattar inte varför hon inte bara sa att det var kondylom? 

• Anonym (hmm)
    Anonym (.....) skrev 2014-10-22 20:12:52 följande:

Det kan vara kondylom :( jag tror jag har det, men jag får enstaka pluppar här och där..
    När jag kollade upp mig häromdagen så sa barnmorskan: den där pluppen, det kan vara vad som helst, den där vårtan är inget att oroa sig för och den sitter så långt ut från underlivet, så du smittar inte..

Fattar inte varför hon inte bara sa att det var kondylom? 

Vart sitter den som inte skulle smitta?

Kan det va talgkörtlar tro? De känns som hårda pyttesmå kulor under huden. Inte som vårtor liksom..
  • Anonym (.....)
    Anonym (hmm) skrev 2014-10-22 20:16:53 följande:
    Vart sitter den som inte skulle smitta?

Kan det va talgkörtlar tro? De känns som hårda pyttesmå kulor under huden. Inte som vårtor liksom..
    Typ 2 cm ut från hålet mot låret, samtidigt som hon sa att det inte var kondylom så sa hon emot sig kände jag..
    men jag fattar ju eller vet att det är kondylom..
    Så här ser min ut, jag vågar inte riktigt raka ordentligt där, vårtorna kan se så olika ut och det finns runda, platta och lite bulliga 

• Anonym (hmm)
    Anonym (.....) skrev 2014-10-22 20:28:14 följande:
    Typ 2 cm ut från hålet mot låret, samtidigt som hon sa att det inte var kondylom så sa hon emot sig kände jag..
    men jag fattar ju eller vet att det är kondylom..
    Så här ser min ut, jag vågar inte riktigt raka ordentligt där, vårtorna kan se så olika ut och det finns runda, platta och lite bulliga 

Det lät ju konstigt.. har du provat att ha på äppelcidervinäger? De ska bli vita då, om det är kondylom. Det blir inte mina.. Nu syns de ännu mindre än på bilderna ovan, vilket får mig att undra vad det är..?
  • Anonym (hmm)

Såhär ser det ut nu. Betydligt bättre än igår kväll iaf.. har en förhoppning om att det kanske är talgkörtlar eller liknande ändå.. Smörjer med olivolja, vet inte om det är det som hjälpt.

• Anonym (ssk)

Svider det? Brännande känsla? kliar?

Kan vara en herpesinfektion, men är det helt smärtfritt så talar det emot herpes

• Anonym (.....)
    Anonym (hmm) skrev 2014-10-22 20:37:13 följande:
    Det lät ju konstigt.. har du provat att ha på äppelcidervinäger? De ska bli vita då, om det är kondylom. Det blir inte mina.. Nu syns de ännu mindre än på bilderna ovan, vilket får mig att undra vad det är..?
    Jag låter den vara, kan ju inte vara så mycket annat än kondylom :( det jobbiga är att jag skiljde mig för ett par månader sedan och träffade en kille tre ggr och fick det här, vi använde kondom. Tänkte ju att jag skulle "leva livet" lite eftersom min man var min första och jag har precis fyllt 30, men det sattes stopp för det ;) 
Svar på tråden Ni som haft kondylom eller herpes! Hjälp! *Bilder*