• Anonym (hur?)

Svartmögel i fogarna?

Någon som vet hur man tar bort svartmögel i fogarna i badrummet? Jag försökte med klorin men det funkar inte riktigt, det som är i fogarna är kvar. Jag är inte helt säker att det är svartmögel egentligen men jag tror det, det är små svarta prickar...

• Svar på tråden Svartmögel i fogarna?
  • Anonym (Samma)
    Anonym (hur?) skrev 2014-10-22 10:31:31 följande:

Någon som vet hur man tar bort svartmögel i fogarna i badrummet? Jag försökte med klorin men det funkar inte riktigt, det som är i fogarna är kvar. Jag är inte helt säker att det är svartmögel egentligen men jag tror det, det är små svarta prickar...

Så har vi också, vill också veta hur man får bort det!
  • Annica71

3. Fråga: Det finns svartmögel som fogen mellan vägg- och golvmatta i duschrum och även i skarvarna på väggen ? hur gör jag?

Svar: Häll på ättiksyra 24 % och gnid in. Låt verka en stund, häll på mera och skura med borste tills det är rent. Även vitvinsvinäger är bra. 

Hämtat från www.skonahem.com/inspiration/badrum/Skinande-rent-badrum--10-superenkla-husmorstips

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • Anonym (cillit bang)

Det har kommit en ny cillit bang spray i vit flaska just för smuts och mögel. FUNKAR HUR BRA SOM HELST!!! Utan att ens behöva skrubba tog den bort allt svartmögel på fogarna hemma hos oss. Jag var tvungen att gå in i duschen flera gånger om dan bara för att förundras över hur det såg ut som nytt.

Den är stark så vädra under tiden eller bär en mask :) jag tappade smaken/lukten under en dag men VÄRT DET!

• Mrs Moneybags
    Anonym (cillit bang) skrev 2014-10-22 13:54:44 följande:

Det har kommit en ny cillit bang spray i vit flaska just för smuts och mögel. FUNKAR HUR BRA SOM HELST!!! Utan att ens behöva skrubba tog den bort allt svartmögel på fogarna hemma hos oss. Jag var tvungen att gå in i duschen flera gånger om dan bara för att förundras över hur det såg ut som nytt.

Den är stark så vädra under tiden eller bär en mask :) jag tappade smaken/lukten under en dag men VÄRT DET!

Var det denna spray?

www.cillitbang.se/products-stain-and-mildew.php
Svar på tråden Svartmögel i fogarna?