• snorpan88

CB Fertilitetsmonitor

Hej,
    jag har en fundering över resultaten jag får på min CB fertilitetsmonitor. Jag har oftast ägglossning dag 18-20 och monitorn stämmer överens med min temperaturhöjning. Det jag funderar över är att jag redan på dag 9 eller 10 får hög fertilitet, trots att "max" inte inträffar förrän 8-10 dagar senare. Enligt bruksanvisningen ska "hög" vara ca 4 dagar innan "max". Vad kan detta bero på? Kan det vara något hormontrubbel hos mig, som då skulle kunna göra att jag inte blir gravid? Tack för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 10:56
    Mensen kommer alltid 14 dagar efter ägglossning, kan kanske vara bra att veta. :)

• Svar på tråden CB Fertilitetsmonitor
  • snorpan88

Vi har försökt i lite mer än två år. Jag har blodprovs- och sprutfobi som jag måste få bukt med innan jag kan bli nåldyna under en utredning.

Spontant tänker jag att höga fertilitetsindikationer på monitorn borde betyda att jag har generellt hög fertilitet, men bevisligen är det ju inte så. Så istället tänker jag att det kanske är precis tvärtom - att de höga nivåerna betyder att mina hormonnivåer är konstiga och sätter käppar i hjulen för oss.

• Aleksandra Barnmorska

Hej. Det är svårt att svara på, det kan vara en rubbning. Jag råder er till att kontakta kk. Man kan ordna så att du tar emla kräm innan provtagning.

Svar på tråden CB Fertilitetsmonitor