• Anonym (Lisa)

Tips på kontroll av städning

Vissa personer har inte städat ordentligt innan en kommer hem till dem på besök.

Mitt tips för att kontrollera om de har städat ordentligt eller fuskstädat, är att kontrollera under handfatet inne på toaletten. Har de fuskat så har de oftast bara städat ovansidan på handfatet, den del som syns! Så om ni kontrollerar undersidan så kan ni oftast se om det är ordentligt städat eller ej. Dessutom är det bra att göra kollen just inne på toaletten eftersom man kan kontrollera i lugn och ro när man har låst om sig.

Det var mitt tips! Har du något annat bra tips?

• Svar på tråden Tips på kontroll av städning
  • Anonym (skaffa liv)

Vilken tur att du inte tillhör min bekantskapskrets, dig skulle jag inte vilja ha på besök o skulle inte ens besvära mig att städa ovansidan av handfatet för dig.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (skaffa liv) skrev 2014-10-22 11:49:37 följande:

Vilken tur att du inte tillhör min bekantskapskrets, dig skulle jag inte vilja ha på besök o skulle inte ens besvära mig att städa ovansidan av handfatet för dig.

Vad menar du med det, varför skulle du inte vilja ha mig på besök? Och hur vet du att jag inte tillhör din bekantskapskrets? Och det är väl klart att man städar!
  • Anonym (skaffa liv)

Finns viktigare saker i livet.
    En så kontrollerande människa vill jag inte ha i mitt liv, klarar mig bra utan.

• Anonym (sjukt)

Det låter rentav sjukligt att kontrollera städning på det sättet hemma hos andra.  Som en tvångshandling. Varför känner du att du måste göra det, och vad säger dina vänner om saken? 

• Anonym (Haha :-))

Tur för mig då, att jag inte har någon undersida som du kan kontrollera. För jag hoppas verkligen att du inte skulle dra ut lådorna för att kolla? Vårt handfat ser ut såhär aspenbad.se/badrumsinredning/viskan/underskap/8793...

Men det är lugn, du hade nog kunnat kolla litet på väggarna, under själva kommoden och litet andra ställen i badrummet för att konstatera att min familj inte är så pedantiska av oss? Är det ett stort problem för dig? Vi håller rent och fräscht på de ytor vi använder och som behöver vara rena och fräscha. Litet damm i hörnen, litet fläckar på tvättstugegolvet, kladdiga fönster etc. Det har väl ingen dött av? Förr eller senare hinner vi göra rent det, men vi hinner inte ha ett pedantiskt rent hem jämt och ständigt. Jag prioriterar annat betydligt högre, och likaså gör min man.

• Olympia

Om nu Ts upptäcker att städningen under handfatet inte är tillfredsställande gjort, vad gör du då?

Påpekar detta för värden/värdinnan?

Torkar rent själv?

Sprider ut det på bygden?

• Anonym (Lisa)

Vad är det för konstiga kommentarer, jag bad om era städkontroll-tips. Och ville dela med mig av mitt tips :)

• LaLola
    Anonym (Lisa) skrev 2014-10-22 12:33:23 följande:

Vad är det för konstiga kommentarer, jag bad om era städkontroll-tips. Och ville dela med mig av mitt tips :)

Varför skulle jag kontrollera hur mina vänner har städat?
    Nä, jag tvivlar på att du är seriös.
  • Dixie
    Anonym (Lisa) skrev 2014-10-22 12:33:23 följande:

VARFÖR vill du kontrollera om personer du besöker har städat? 
Svar på tråden Tips på kontroll av städning