• Anonym (Openminded)

Straight man som gillar runka med andra

Jag är en man i 40-årsåldern, är gift med en kvinna jag älskar och betraktar mig själv som helt och hållet straight.

Som framgår av rubriken så tycker jag att runka ihop med en/flera andra män kan vara oerhört upphetsande. Nu händer det inte så ofta, men då och då blir det av. När det väl sker blir det oftast ihop med min "runkkompis". Vi träffas bara av anledningen att onanera tillsammans och vi har haft kontakt i 5-6 år. Mestadels runkar vi våra egna kukar, men visst händer det att vi ger varandra en hjälpande hand. Det är sjukt upphetsande att under ett par timmar titta på porr tillsammans, kanske klämma lite på varandras hårda stånd och bara njuta!

"Men en man kan väl inte vara straight och runka ihop med en kille! Då är man väl bög?" kanske några tänker.

Mitt begrepp av sexualitet är lite mer openminded än så. Som jag ser på det så är jag bisexuell när det gäller det rent sexuella, men hetro-emotionell i hur jag etablerar kärleksrelationer. Alltså kan jag - givet rätt omständigheter och tillräckligt hög nivå av upphetsning - tänka mig att njuta av sexuell beröring, mm av både kvinnor och män. Men kärlek och förälskelse har jag bara förmågan att känna gentemot kvinnor.

Är det fler vuxna, straighta män därute som runkar eller gärna vill runka ihop med andra?

• Svar på tråden Straight man som gillar runka med andra
  • Anonym (oj)

Du är absolut INTE straight!

Men vad spelar det för roll? Tänder du på kukar får du väl göra det....

• Anonym (oj 2)

Du ska nog se över din läggning om du tror att du är helt straight, inget fel i det enligt mig! 
    Eller så är du en riktig tävlingsmänniska och tänder på vem som runkar fortast. Jag skulle faktiskt anse detta som otrohet, eftersom ni runkar varandra..

• Anonym (Openminded)

Jag tycker nog att jag i grund och botten är straight, men visst tänjer jag lite på gränserna. Det var därför jag skrev som jag skrev om sexuellitet och "emotionellitet".

Men frågan var ju om någon/några andra som betraktar sig som (mer eller mindre) heterosexuella tänder på att onanera ihop med någon av samma kön?

• annorledes

Jag undrar bara om din fru vet om detta, för mig är det otrohet. Vet att det inte var din fråga men det struntar jag i. Min sambo fjantade på som du fast bara genom telefon å de räckte för att vårat liv har blivit förstört.

• Anonym (Openminded)

Det här var visst helt fel forum att ställa frågan i, det blev bara moralpanik av alltihop. Vi släpper det.

• Anonym (frågan är befängd)
    Anonym (Openminded) skrev 2014-10-23 15:55:28 följande:

Det här var visst helt fel forum att ställa frågan i, det blev bara moralpanik av alltihop. Vi släpper det.

Problemet är inte någon moralpanik. Problemet är att du ställde en helt befängd fråga som ingen kan svara på eftersom du vänder dig till något som inte finns.

En straight man gillar inte att runka åt andra män. En man som gillar att runka åt andra män är inte straight.

Moment 22
  • Anonym (Haha)

Intala dig hur mcyket du vill att du är straight för att må bra.

• manfrsthlm

du e fan inte straight när du håller på och leker med stjärtgossar

KIK: KRILLESTHLM1
  • Anonym (Anna)

Kalla dig vad du vill, men visst är det lite bögigt.

• Anonym (man 40)

Tror det är ganska vanligt att man kan tycka om sex med någon av samma kön, men blir kär i och fördrar motsatt kön för relationer. Om man väljer att kalla det bisexualitet eller inte är helt ointressant. Det är i vart fall en preferens, inte någon förträngd homosexualitet. Det gäller män, men särskilt kvinnor. På swingersklubbar är det så sjukt många partjejer som slänger sig på varandra, men som åker hem med sina killar.

Och ja, när jag och min fru träffar kompisar för sex kan jag definitivt uppskatta smekande händer killar emellan också.

• Anonym (Suger kuk och slickar fitta;-))

Haha dessa fack vi skall sätta varann i. Njut av livet och strunta i andras åsikter!!

• Ännu en gift man

Vettig frågeställning, och det är inte alls så ovanligt som man skulle tro, med gifta män som dras sexuellt till andra män, såsom även #11 konstaterar.

Fascinerande hur folk hänger upp sig på etiketter. Du specificerade ju klart att du är bisexuell när det gäller det sexuella, men heterosexuell när det gäller emotionella relationer. Den nyansen och distinktionen verkar de flesta förbise i svaren. Många verkar vara barnsligt beroende av att sätta etikett i pannan på andra för att bekräfta sin egen (starka/svaga/vacklande?) sexualitet. Förstår således din uppgivenhet i #5.

Någon tycker att det är otrohet att runka samman med en annan man. Jag har själv av förekommen anledning funderat ganska mycket på det här med otrohet. För min egen moral skulle jag inte säga att runk är otrohet, det är för mig snarare intim manlig bonding. Sådant här är ju kulturellt betingat och beroende på vilken referensram man har. Svensk/nordisk nakenbastukultur som vi ser som totalt naturligt (gå naken i bastu med polarna), skakar t.ex. amerikanerna på huvudet åt, då nakenhet för dem alltid = sexualitet.

För mig är det naturligt att gå naken i bastu med mina manliga polare, men det vore inte naturligt för mig att t.ex. ensam gå naken i bastu tillsammans med en kvinna som inte är min fru. Där finns en könsskillnad på vad som är ok för mig. Runk med en annan man är bara ett steg vidare från nakenbastu, och faller för mig inom ramen för sund, skön, intim manlig bonding. Men skulle jag runka samman med en kvinna, skulle jag direkt se det som otrohet mot min fru.

Sen ska det sägas att jag överskridit min egen trohetsmoralribba med råge, men den kampen har jag fört och utrett med mig själv och min fru.

En annan fascinerande sak, är behovet att alltid definiera "min" nivå som OK, och bekräfta det genom att se "nästa nivå" som förkastlig, syndig, äcklig osv. Så här:

*Många kulturer i utlandet: män som är nakna tillsammans är alltid homosexuella
    *Norden-mainstream: nakenbastu är ok, så länge man inte gör nåt mer, t.ex. att runka.
    *Endast runk: "det är helt ok och naturligt det vi gör, för vi smeker ju inte varann och har inte sex"
    *Intim utan penetration: "det är helt ok och naturligt att runka samman, smeka varandras kroppar och t.o.m. kyssas, så länge man inte har analsex, det är äckligt och förkastligt" (finns falanger som är starka förespråkare av detta, med webbsajter)
    *Anything goes: gör det som känns naturligt och bra för bägge parter.

Det finns som sagt en hel del gifta män som dras sexuellt till andra män, såväl för runk och sex. Nästan alltid totalt i smyg utan damens vetskap. Med varierande grad av skam och/eller glädje. Det finns ju redan en hel del bögförebilder av olika slag. Få se hur länge vi får vänta på att få offentliga förebilder som kan säga rakt ut: det är faktiskt inte onaturligt eller ovanligt med gifta män, som helt och fullt älskar sin kvinna, men tänder på män och behöver få kuk ibland.

Min egen sexuella orientering? Den känner jag till själv, och det räcker.

• Robbs

Jag känner igen mig, brukar ibland runka med killar kombinerat med ölhävning och porrfilm

Svar på tråden Straight man som gillar runka med andra