18 månaders med hemska sömnproblem!
Vi börjar bli galna här, iaf jag som mamma!!
Vår son har alltid haft sömnproblem och vaknat miljontals ggr per natt jämt.
Problemet nu är att han vägrar lägga sig i spjälsängen.Han går inte ens i närheten av den och rör den inte ens,
Han har alltid hatat spjälsängen utan anledning.
Han får hysteriska utbrott om han ska sova i den, skriker och gråter i flera timmar utan problem.
Förr har han alltid somnat proppmätt i vår famn till en flaska välling, så vi sedan har kunnat lägga han i spjälsängen och där har han sovit tills han upptäckt att han faktiskt ligger i spjälsängen.
Då har vi fått lyfta upp honom och lagt han i våran säng.
Nu däremot somnar han inte ens i våran famn då han vill sova ensam.
MEN, lägger vi han i spjälsängen får han panik och gråter och skriker "gå ner".
Vi är trötta på att samsova med honom, eftersom vi alltid får natta han i våran säng.
Men han knör och bökar under nattens gång och vaknar av att det blir trångt.
När det är som värst lägger vi han i vagnen med selen fastspänd så han inte tar sig ur och sedan flyttar vi över han till vår säng, han märker direkt om vi flyttar över han till spjälsängen.
Så har det nu vart sedan han var ett år gammal.
Vad ska vi göra??
Han måste ju lära sig att somna själv i sin egen säng ju!
Vi har försökt med alla metoder och inget funkat.
Vi blev remitterade av BVC och Vårdcentralen till Föräldrastödsmottagningen och dom i sin tur hittar inget fel, dom ser inga fel i vardagen och hur vi tar hand om honom.
BVC vägrar hjälpa oss och har hela tiden skyllt på tandsprickning i över 15 månaders tid (sömnproblemen började när han var 3 månader).
Han är extremt envis och gör allt för att få som han vill.
Viljan är stark också och han somnar inte trots att han gnuggar ögonen och gäspar tills käkarna går ur led nästan.
Hur ska vi få honom att somna själv och känna sig trygg??
Att leka i spjälsängen funkar inte då han får panik bara han går nära den, en junior säng funkar inte heller då han kravlar ur den så fort han vaknar och vägrar somna om och leker istället mitt i natten.
Jag är så trött på att inte få sova om nätterna som en normal människa!
Vissa kvällar vill jag bara lägga han i spjälsängen och låta han skrika tills han däckar av utmattning men det går ju faktiskt inte att göra så med ett barn.
Snälla hjälp!!