Diarré i fem veckor- 5-åring
Någon som känner igen symtomen??? Nu har min dotter haft diarré och varit gasig i snart 6veckor. Först trodde jag att hon var magsjuk, men det höll i sig. När hon haft diarré i två veckor ringde jag doktorn. De trodde laktos och sa bara att vi ska prova utan laktos. Vi har provat nu tre veckor, Det har blivit lite bättre ibland men inte helt bra. Hon har fortfarande diarré från och till och vissa dagar springer hon på toa 5-6 ggr på en kväll. Ibland hinner hon inte till toa. Idag pratade jag med doktorn igen, de sa att vi ska prova utan mjölkprotein istället ett tag. Är det någon som känner igen dessa symtom? Vi har inte ändrat något i kosten sen detta började. Det enda är att vi tog Twinrix vid tillfället när det började(Hon har också fått två blåsor i munnen under denna snart 6-veckors period (men kan ju ha med förkylning att göra). Upplever ibland att hon blir lite hyperaktiv, högljudd och pratar mycket vid de tillfällen hon är så dålig i magen att hon springer flera gånger (kan ju vara för att hon är lite trött också). Hoppas någon kan ge något råd eller om någon känner igen.