• emmamoa123

Csn otillräckliga poäng ena terminen

Hej, min syster började läsa ett program och har blivit beviljad studiemedel för 2 terminer. Hon har nu halvvägs in på höstterminen insett att detta är för svårt för henne och hon ska försöka fixa sina poäng och sen ansöka till en ny kurs till vårterminen. Denna kurs vet hon att hon klarar.

Iochmed att hon har fått beviljat för två terminer, kommer csn titta på vårterminen eller kommer dom titta på höst och vårterminen?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Csn otillräckliga poäng ena terminen
  • nuharjagbytt

Det bästa är väl att göra avbrott nu på den utbildning hon går på. Eller åtminstone när första läsperioden är slut. Och sedan se till att inte få något studiemedel för resten av hösten. 

När hon sen söker på vårterminen är det bara poängen för första läsperioden hon behöver ha klarat. Om hon gör avbrottet först när hela terminen är klar blir det ju mer poäng hon borde ha klarat.

Alltså om hon avbryter det hon läser nu kan vårterminen inte påverka om hon söker för annan kurs på våren.

Men jag är inte helt hundra på hur det funkar. Har bara kollat lite eftersom jag önskar att sonen hade avbrutit istället för att fortsätta hela läsåret.

Svar på tråden Csn otillräckliga poäng ena terminen