• Qliana

Törstig som bara den på kvällarna!!!

Jag blir alltid såååå himla törstig på kvällarna - varför då?? Jag dricker på dagarna, men kanske borde jag dricka lite mer? Men på kvällen dricker jag säkert minst 4 glas vatten efter 21, alltså bara någon timma innan jag ska sova. Är jag uttorkad?

På dagarna dricker jag kanske 4-5 glas vatten, te, kaffe, jouse och annat vattningt som apelsiner, vindruvor, fil, mjölk i gröten etc....

• Svar på tråden Törstig som bara den på kvällarna!!!
  • eLLaÖö

Bra fråga Qliana - För mig e det exakt lika dant, så jag e oxå glad för ett svar.

• Doris

Känner igen det där med att vara töstigt på en viss tidpunkt på dygnet fast för mig är det på morgonen. Jag kan hälla i mig flera stora glas inom en kvart. Och det roliga är ju att det inte kommer ut!! Jag blir inte kissnödig, måste lagra en massa vatten eller så gör jag väl av med det på annat kanske.

• avly81

också törstig som bara den! Kissnödig också : )

• Qliana

Är detta kanske ett graviditetstecken? Jag blir lite fundersam på om man fått diabetes - blir man inte törstig då? Hade 5,8 i glukos sist och jag brukar ligga runt 3,5-4,5 men BM sa ju inget om det så jag antar att det var ok.

• Qliana

Puffar lite för att höra om någon vet varför jag/vi blir så törstiga.

• milimina

te, kaffe och juice ger ingen vätska, det tar vätska på vägen genom kroppen plus att det är vätskedrivande! Så antagligen får du i dej alldeles för lite vatten, speciellt när du är gravid.

man ska dricka 8 stora glas vatten per dag, förutom det man dricker till mat, och helst ett glas extra för varje kopp med kaffe eller the man dricker.

ju mer man kissar (som ju är hormonellt betingat iom graviditet) desto mer måste man tillföra kroppen för att inte torka ut den.

• Qliana

Ojdå! Då dricker jag alldeles för lite på dagarna. Inte konstigt att min kropp kräver vatten innan sängdax. Ska bums gå och hämta ett glas vatten (har bara druckit 2 glas rent vatten idag).

• AL79

Blodet i kroppen ökar med 50% när man är gravid. Det behövs mycket vätska för att öka blodmängden.

Svar på tråden Törstig som bara den på kvällarna!!!