• Anonym (Fundersam)

Någon med "känslig livmodertapp"?

Jag har varit hos en gynekolog pga. oregelbunden mens, blödningar mitt i cykeln och blödningar efter sex. 
    Hon sa att jag har en känslig livmodertapp men att det inte behöver vara någon fara. 

Jag har testat mig mot de vanligaste könssjukdomarna och när jag pratade med dom hade jag bokat in en den här gyn-tiden. Hon jag pratade med sa att om dom inte hittar något fel kunde jag ringa tillbaka och prata med deras barnmorska. 
    Cellprov tog jag även i våras.

Ska jag avvakta och tro på att det inte är någon fara, eller söka en annan gynekolog/ringa barnmorskan? 

Någon annan som har/haft samma problem? 

• Svar på tråden Någon med "känslig livmodertapp"?
  • Fia 28

Tror de nämnde det sist jag var på papa-prov att min tapp var känslig (eller liknande), men inte sa de nåt om att de skulle vara något fel med det. Hon sa det bara som info så jag vet ifall jag får blödningar vid sex etc.

• Ellen993

Hej! Jag har exkt samma problem. Har haft det hela mitt liv och har inte direkt fått någon förklaring till varför, förutom att det kan vara pga mitt preventinmedel. Hade först ppiller, har bytt till P-ring, men problemet är detsamma.

Börjar blöda vid sex eller vid gyn-undersökningar. Så fort dem rör i den så börjar det blöda. Har gjort cellprovstester, ätit antibiotika ifall det ska ha varit en infektion, men det fortsätter som bara... Jättejobbigt när man har sex med sin pojkvän och börjar blöda helt plötsligt. Kan blöda jättemycket om han träffar rätt. Då brukar det oftast göra lite ont, antar då han träffar den. Kan blöda i några dagar efter samlag...

skitjobbigt.

• Anonym (Anonym och nervös)

Hej!

Hur har det gått för er? Ser att tråden startade för ett tag sedan.

Jag har exakt samma problem. Enligt min gynkekolog en lättblödlig livmodertapp. Hon kan inte ge några lösningar på detta dock. Har ni fått någon behandling? Hur går sexlivet? Jag är as nervös att ha sex med min kille nu då jag senast blödde väldigt mycket pga infektion. Infektion nu borta. Dessutom gjort konisering för att få bort cellförändringar. Den operationen är läkt, men fortfarande lättblödlig.

Svar på tråden Någon med "känslig livmodertapp"?