• Anonym (Besviken)

Com Hem

En fråga till er som har ComHem internet / Tv /telefon leverantör. I september var det många som skulle uppgradera sig med ny modem och Tivoboxer  för bättre internet och Tv utbud.

Helt klart bra, men nu är min fråga......Blev eran internet snabbare???? Inte min

Fick ni på eran faktura det pris som lovades.....eller vad blev eran första faktura på.

Hoppas någon svarar.

• Svar på tråden Com Hem
  • Anonym (Besviken)

Finns det verkligen ingen som har Com Hem som internet leverantör ?

• kampfisken

Kan svara på en fråga och det är fakturan!

När man gör en ändring på sitt abonemang runt mitten eller slutet av månaden så är redan nästa faktura bokförd.
    Så man blir även bakåtdebiterad på den "första fakturan" tex istället för 30 dagar blir det 41 dagar.

• Anonym (Besviken)
    kampfisken skrev 2014-10-23 23:22:52 följande:
    Kan svara på en fråga och det är fakturan!

När man gör en ändring på sitt abonemang runt mitten eller slutet av månaden så är redan nästa faktura bokförd.
    Så man blir även bakåtdebiterad på den "första fakturan" tex istället för 30 dagar blir det 41 dagar.
    När jag ringt och frågat varför det inte stämmer med det som skrevs på kontraktet så säger dem att dem begär förskotts betalning. Nu är ju det så att det 3 första månaderna ska vara prova på paket som ska vara rabatt på, men det verkar vara tvärtom för jag måste betala flera 100 kr än vad som är skrivet på kontraktet.
  • kampfisken

Jo det är alltid förskottsbetalning, men man debiteras även bakåt för den tid man haft tjänsten.
    Internets hastighet kollar du på nätet finns flera olika tjänster för det!

• Anonym (Besviken)

Jag har kollat hastigheten och den ligger på Crome 17 MB och ska ligga på 50.

Det ska inte ligga på 3 månaders förskottsbetalning varje månad det gjorde det inte tidigare i alla fall.

• Aniiee
    Anonym (Besviken) skrev 2014-10-24 17:13:47 följande:

Jag har kollat hastigheten och den ligger på Crome 17 MB och ska ligga på 50.

Det ska inte ligga på 3 månaders förskottsbetalning varje månad det gjorde det inte tidigare i alla fall.

Det är en engångsgrej, eller menar du att du fått mer än en faktura på tre månaders förskott? Eller rättare: justiering för förra månaden, den här månaden och sista månaden, som de brukar ta betalt för.

BTW, kolla din hastighet på speedtest.net istället för bredbandskollen. Den stämmer bättre. "Ska" du ligga på 50 Mbps så är allt mellan 25 och 50 ok, då det heter "upp till" 50 och de garanterar minst hälften.
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Anonym (Besviken)
    Aniiee skrev 2014-10-24 17:27:26 följande:
    Det är en engångsgrej, eller menar du att du fått mer än en faktura på tre månaders förskott? Eller rättare: justiering för förra månaden, den här månaden och sista månaden, som de brukar ta betalt för.

BTW, kolla din hastighet på speedtest.net istället för bredbandskollen. Den stämmer bättre. "Ska" du ligga på 50 Mbps så är allt mellan 25 och 50 ok, då det heter "upp till" 50 och de garanterar minst hälften.
    Enligt när jag ringde och pratade om detta med förskott som är nu tagna för sept, okt, nov, så skulle fakturan för nästa månad ligga på samma summa i november!!!! Vilket jag inte förstod. Det ska ju inte tas förskott på samma månader ( i 3 månader)......alltså skulle fakturan bli 3 gånger så stor som är tänkt.

Jag ligger på 17-18 och det är inte ok.
Svar på tråden Com Hem