Detta ständiga gnäll!! 8-månaders bebis
Hej! Hoppas någon där ute kan komma med lite råd eller lugnande ord då jag håller på att bli helt jävla knäpp här..
Jag har en son på 8 månader som ända sedan födseln varit en väldigt gnällig bebis. Han vill bli underhållen konstant och ha mycket närhet. Sitter han på golvet eller i sin stol och leker med leksaker måste man vara i samma rum för att han ska vara nöjd, går man ifrån rummet så börjar han skrika direkt.
Han har på senaste tiden blivit väldigt mammig och håller någon annan i honom och jag är i samma rum så blir det gallskrik och han nästa kastar sig mot mitt håll.
Han hatar verkligen att ligga i famnen och vill helst hänga över axeln där man har bäst utsikt. Problemet är att han väger 13 kg och man pallar liksom inte att gå runt med honom hur länge som helst när han är missnöjd, det har börjar smärta ordentligt i ryggen nu..
Han är just nu inne i en otroligt gnällig period, har aldrig sovit speciellt bra utan vaknat var 3-4 timme, men nu vaknar han varannan till varje timme. När han vaknar på nätterna så är det gnäll och skrik som gäller och han blir inte nöjd förrän han får ammas till sömns igen. Han har tänder som är på väg upp nu så jag har provat att ge honom alvedon inför natten i förebyggande syfte men det hjälper inte, han vaknar ändå och verkar inte ha ont utan vill bara tutta på bröstet.
Jag börjar känna mig otroligt jävla sliten och vet snart inte vart jag ska ta vägen. Pluggar heltid och orkar knappt hålla ögonen öppna på föreläsningarna under dagarna när man inte får sova på nätterna (pappan och jag delar på nätterna men han behöver också sin sömn för att orka jobba)
Jag gör allt för denna lilla kille och jag älskar honom mer än ord kan beskriva, men detta tär på mig något vansinnigt och jag orkar inte dagar med konstant gnäll.
Ett annat bekymmer är maten. Han hatar mat. Grimaserar och spottar ut allt vi provat utom banangröt och fruktpuréer. Jag vet att man inte ska stressa och att man inte kan tvinga i sitt barn mat utan att dom äter när dom är redo, men det finns verkligen inget intresse alls för mat!? Är det normalt att det är såhär?
Kom gärna med råd till en sliten morsa :(