• Anonym (orolig)

slem och ljusgul avföring

Hej

I somras hade jag färglös avföring i en vecka. Det riktigt brände i ändtarmen när jag var på toa. Jag var inte direkt lös som diarré men mjukt. Det gick över och så tänkte jag inte mer på det...

I torsdags rapade jag jästsmak och hela magen var som en boll. Jag hade gaser i massor hela natten. Kunde inte sova. Igår var jag på toaletten flera gånger och hade färglös avföring igen. Riktigt ljusgul. Idag är det likadant och fick även lite slem på pappret. Vad är detta?

Jag ber ingen sätta diagnos bara undrar om någon varit med om samma. Ska kontakta VC på måndag...

• Svar på tråden slem och ljusgul avföring
  • W Goldberg

Kan inte diagnosticera som sagt, men det är bra att du kontaktar vc på måndag. Då får du förhoppningsvis bli ordentligt undersökt.

• Anonym (orolig)

Mina tankar är gallan direkt men då brukar man väl ha ont? Jag har haft ont i magen idag men i hela inte något specifikt område.

Min andra tanke är intolerans mot något. Men har inte ätit något speciellt som jag inte brukar.

Min tredje tanke är Ibs men jag känner ingen som har det som jag kan rådfråga...

• W Goldberg
    Anonym (orolig) skrev 2014-10-25 11:06:49 följande:

Mina tankar är gallan direkt men då brukar man väl ha ont? Jag har haft ont i magen idag men i hela inte något specifikt område.

Min andra tanke är intolerans mot något. Men har inte ätit något speciellt som jag inte brukar.

Min tredje tanke är Ibs men jag känner ingen som har det som jag kan rådfråga...

Kloka tankar.
    Gallan kan strula utan att man har ont.
    Intolerans kan det absolut vara.
    Ibs är inte heller otroligt.
    Lufta idéerna med vc.
  • Anonym (Britt)

Hade liknande symptom, men blödde också. Kände ingen smärta, men lös avföring. Fick springa på toa flera gånger om dagen. Kunde nästan ställa klockan på 30 minuter efter lunch och middag.

I augusti fick jag plötsligt jätteont i mage, så ont att jag tog en värktablett. Smärtan gick över men eftersom tarmen inte fungerade som den gjort tidigare så ringde jag VC och fick komma samma dag.

Hade en kraftig inflammation i tarmen. På sjukhuset upptäckte man en polyp som nu är bortopererad. Eftersom delar av tjocktarmen var så smal (pga tarmfickor) så återstår röntgen. Från början misstänkte man Chrons sjukdom eller Ulcuös kolit, men jag är tveksam för jag tycker man skulle ha större problem.

Svar på tråden slem och ljusgul avföring