• markusrrs

skatteåterbäring

Hej

Kanske någon kan svara.

Jag har  gått igenom  utredning av tillgångar mm , utredningarna är avslutade och det blev endast löneutmätning för min del. Min fråga är hur blir det med skattepengar 2015? tar fogden skatteåterbäringen trots avslutat utredning och pågående löneutmätning?.

Frågan 2:

Min fru fick löneutmätning utan några utredningar alls , hon lämnade bara inkomstdeklarationen och sen hände det ingenting mer utan direkt löneutmätning ( fogden har inte kollat några tillgångar eller nåt i hennes fall) hur blir det med hennes skattepengar 2015?

tacksam för svar

• Svar på tråden skatteåterbäring
  • zZzZz

Finns det skuld kvar så kommer skatteåterbäringen direkt att dirigeras om och dras av på skulden, så den kommer du inte få tillgodo...

• markusrrs

ok, tar fogden allt eller får jag behålla så att säga förbehållsbeloppet, eller det kanske räknas inte där utan endast vid löneutmätning?

min fru får ingenting heller trots att de inte gjort några tillgång undersökningar alls, fogden kommer få uppgifter om skatteåterbäringen trots allt?

vill påpeka att jag har inga skatteskulder 

• Annelie 76

Kronofogden tar all skatteåterbäring tills du inte längre har skuld. Skatteåterbäringen är ju extra så förbehållsbeloppet får du behålla som vanligt den månaden.

Svar på tråden skatteåterbäring