vilken månad börja era bebisar sitta i matstol?
När börja era bebisar sitta i matstol. Sett flera som börjat vid 3 månader då de känns tidigt. Min son är 2 månader och kan inte tänka mig att han kan de om 1 månad eller går de så fort?
När börja era bebisar sitta i matstol. Sett flera som börjat vid 3 månader då de känns tidigt. Min son är 2 månader och kan inte tänka mig att han kan de om 1 månad eller går de så fort?
Min dotter kunde sitta vid 3 månader, någon vecka innan vi testade smakportion första gången minns jag.
Sonen kunde sitta ordentligt närmare 5 månader. Så det är väldigt olika från barn till barn hur stadiga det är.
Du känner när han sitter i ditt knä om han börjar ha bålstabilitet.. I början får man ha lite filtar och så att stötta upp med och att de sitter korta stunder.
Vår son satt inte stadigt förrän vid 7 månader. Men han fick sitta korta stunder i matstolen från ca 6 månader med en kudde i stolen som stöd.
Men ingen stress med det. Smakportioner är ju ändå inte aktuellt förrän vid 6 månader, och då kan de flesta bebisar åtminstone sitta uppallade korta stunder.
I stol ca fyra månader
Min dotter lärde sig sitta strax innan hon var fyra månader, satt stadigt vid fyra och en halv månad, men hon satt inte i matstol fören hon var fem och en halv månad.
Vår dotter satt första gången när hon var 4 månader, korta stunder. Satt stadigt i stolen vid ca 5 månader.
Tror inte ens att vi testat innan 6 månader? Vet att första smakportionerna gavs när de satt i babysitter, så jag har svårt tänka mig att de satt i matstol före det?