• Anonym (:/)

Ni med lite äldrebarn/tonåringar, hur tusan har ni sex?

Ja, vad tusan, vi har två tonåringar (en 18) och de lägger sig ju senare än oss. Det är inte min mans barn men inget av barnen åker till sin pappa direkt ofta längre, troligen pga hans ointresse under deras uppväxt.
    Den äldsta åker aldrig tid kan man säga högst en gång om året.

Jag är rätt kvällstrött och min man morgontrött. Dessutom jobbar han på byggen i ett ganska stort område så inte sällan går han upp 4.30 och före det orkar han inte ha sex.

Det äldsta barnet har dessutom AS så denne är alltid hemma. Den andra är hos kompisar men inte så sent då alla kompisar till det barnet bor rätt långt ut på landet allihop så det är svårt med bussarna.

De sover över hos varandra rätt ofta, men vi har som sagt det äldre barnet hemma jämt.

Väggarna är som av papper så man hör ju fasen allt och hur tysta vi än försöker vara så är det svårt.
    Vi har inte råd att ta in på hotell så ofta heller.

Visst fattar de att vi har sex, men jag tippar på att de helst inte vill höra det.

Så, hur gör ni?

• Svar på tråden Ni med lite äldrebarn/tonåringar, hur tusan har ni sex?
  • The past is now

Det är i princip omöjligt. Jag har mina barn (4 st) var 2:an vecka och den veckan vi har dem här , ja då blir det inget. Vi tar igen det veckan efter dock. :-P
    Tyvärr har jag inget tips..vi har dessutom inget egen sovrum.

The past is now skrev 2014-10-26 19:52:05 följande:

Det är i princip omöjligt. Jag har mina barn (4 st) var 2:an vecka och den veckan vi har dem här , ja då blir det inget. Vi tar igen det veckan efter dock. :-P
    Tyvärr har jag inget tips..vi har dessutom inget egen sovrum.

Ja, jag har inte haft varannan v mer än precis i början, i ca 2 månader, sen valde pappan att flytta 8 mil.

Så vi har ALDRIG egentid. Vi hade det i början, då åkte den äldsta ibland till sin pappa iaf men nu...

Skittrist, visst vi HAR ju sex, men det känns inte riktigt bra för vi vet ju att de hör om de inte har på musik, dator eller tv. Det har de oftast, men rätt vad det är stänger de ju av..
  • sextiotalist

Det fixar vi på mornarna

sextiotalist skrev 2014-10-26 19:59:14 följande:

Det fixar vi på mornarna

Om vi så kunde Jag kan vakna, men min man är mer död än levande på mornarna, och som sagt, han kliver relativt ofta upp 4.30 för att hinna.

Om jag får liv i honom så är det kors i taket, kanske får försöka med kaffe
  • Anonym (Hehe)

Ni har väl ändå olika rum och även om väggarna är tunna så går det säkert att va tyst ändå, barnen sover väl nån gång? För de andra så bör dina barn förstå att du har sex så även om de skulle höra de nån gång så tror jag inte de skulle bry sig. De enda som är värre än att höra sina föräldrar ligga är att SE dem ligga (egen erfarenhet ja!). Vi bor i en rätt liten lägenhet och jag fattar klart att min mamma och styvpappa har sex men hellre höra dem ha det än att höra dem bråka.. Annars får man klart ta vara på de småstunderna man kan ha. Skicka ner barnen till affären och storhandla, kan man säkert vinna 30-45 minuter på :)

• Anonym (Påhittig)

Man får vara kreativ. Ta en dusch tillsammans och sexa loss. Glöm en knarrande säng, släng ner nåt mjukt på golvet och kör. Ta bilen och "handla". Om ni har en källare kan ni gå dit. Men såvida ni inte har världens trasigaste säng och tvångstankar att stöna högt så funkar väl sängen alldeles utmärkt? Vilken tid på dygnet som helst! Vi har 5 barn mellan 6-16 år så jag vet hur knöligt det är att få till det men det går ju.

Anonym (Hehe) skrev 2014-10-26 20:07:19 följande:

Ni har väl ändå olika rum och även om väggarna är tunna så går det säkert att va tyst ändå, barnen sover väl nån gång? För de andra så bör dina barn förstå att du har sex så även om de skulle höra de nån gång så tror jag inte de skulle bry sig. De enda som är värre än att höra sina föräldrar ligga är att SE dem ligga (egen erfarenhet ja!). Vi bor i en rätt liten lägenhet och jag fattar klart att min mamma och styvpappa har sex men hellre höra dem ha det än att höra dem bråka.. Annars får man klart ta vara på de småstunderna man kan ha. Skicka ner barnen till affären och storhandla, kan man säkert vinna 30-45 minuter på :)

Jo, vi har egna rum, men man hör alltså varandra jättetydligt, vi ÄR supertysta, andas knappt. Det finns ingen isolering i väggarna så de är som bongotrummor som ljuden förstärks i.

Ja, tyvärr bor vi 5 min från affären, och det är om man går långsamt Den äldsta med AS skulle dessutom inte göra det iaf så.
    Ja, de brukar lägga sig vid 23.30 ungefär och då har vi slocknat för länge sen.
    Vi HAR alltså NOLL stunder helt ensamma om vi inte åker bort och ska vi ha sex enbart då blir det skralt med sex..
    Anonym (Påhittig) skrev 2014-10-26 20:10:50 följande:

Man får vara kreativ. Ta en dusch tillsammans och sexa loss. Glöm en knarrande säng, släng ner nåt mjukt på golvet och kör. Ta bilen och "handla". Om ni har en källare kan ni gå dit. Men såvida ni inte har världens trasigaste säng och tvångstankar att stöna högt så funkar väl sängen alldeles utmärkt? Vilken tid på dygnet som helst! Vi har 5 barn mellan 6-16 år så jag vet hur knöligt det är att få till det men det går ju.

Jo, vi sexar i duschen ibland, problemet är bara att vi har badkar och det står löst =  dunkar mot väggen. Badrummet ligger dessutom mellan barnens rum. Lgh är verkligen värdelös ur sexsynpunkt.

Ingen källare, bor i lgh med förrådet i lgh.  Sovrummet är så litet så när vi har sängen där inne (vilket vi har haha) så har vi 50 cm på sidan. Lite trångt att hållas på golvet då Vi drar ut den från väggen så den inte ska dunka men minsta lilla gnissel eller annat hörs.

Vi letar ny lgh eller hus att köpa eller hyra men det finns inte så mycket att välja på och jag börjar bli en smula frustrerad. (Och förbannad på deras pappa lite halvologiskt då de inte vill vara där )

• Tecum

Man får helt enkelt vara diskret utan att vara överdrivet blyg. En 18-åring fattar ju att vuxna har sex och skulle han höra något sätter denne nog på TV eller DVD för att slippa. Har ungarna minsta vett begriper de att det är bättre med sex än att föräldrarna bråkar. Och det är både er rättighet och skyldighet att vårda er relation, det måste kidsen hacka i sig.

Sedan gäller det att vara flexibel, passa på under dagtid på helgerna när ungarna är ute. Eller när ni vet att de kollar på något favoritprogram.

Tecum skrev 2014-10-26 20:38:02 följande:

Man får helt enkelt vara diskret utan att vara överdrivet blyg. En 18-åring fattar ju att vuxna har sex och skulle han höra något sätter denne nog på TV eller DVD för att slippa. Har ungarna minsta vett begriper de att det är bättre med sex än att föräldrarna bråkar. Och det är både er rättighet och skyldighet att vårda er relation, det måste kidsen hacka i sig.

Sedan gäller det att vara flexibel, passa på under dagtid på helgerna när ungarna är ute. Eller när ni vet att de kollar på något favoritprogram.

Jo, de vet så klart att vi har sex, men. Bara jag är förälder dock men jag har svårt att njuta när jag vet att de hör.
    De är aldrig ute. Iaf inte den ena, den som har AS. Den andra är det bara om denne är hos vänner som bor på vischan, annars är de här hela högen.

• The past is now

Det är inte helt lätt. Vi löser det med att ta en dusch när det blir för jobbigt/frustrerande. Och vi bor som sagt trångt och delar av vardagsrummet. Så att ha sex då är helt uteslutet eftersom tonårsdottern är här och tittar på tv:n.

Det är jävligt störande att någon av ungarna knackar på dörren och stör .. då håller vi oss till veckan efter helt enkelt.

Svar på tråden Ni med lite äldrebarn/tonåringar, hur tusan har ni sex?