• Tiriyaki86

Jag är vuxen och ser ut som en pojke

Jag är en 27-årig kille som aldrig haft någon typ av intim relation med en tjej. Jag har tjejkompisar och en hel del tjejer har sagt att dom gillar att ha mig omkring och att jag är trevlig och rolig att umgås med. Mitt problem är att tjejer tycker att jag är ful, jag har hört det bakom min rygg och det är även nu i vuxen ålder och det är ett flertal gånger med jämna mellanrum. Hur jag fixar min frisyr och vilka kläder jag har verkar inte ha någon betydelse.

Efter att jag tröttnat och frågat vad som är fel på mig har alla svarat att det är pågrund av att jag har ett babyface och är kort(167cm). Alla tjejkompisar har sagt till mig att jag är för kort för dom och att dom aldrig skulle kunna se på mig som något annan än vän. Och det andra är att jag har ett babyface, jag är 27 år gammal och ser ut som en 16-17-åring i både kropp och ansikte. Folk får en chock när när jag berättar hur gammal är och många tror att jag ljuger. Detta har fått mig att må psykiskt dåligt så att jag har lust att försvinna ifrån denna jord. Senaste året så har jag varit riktigt deppig och önskar att jag inte levde såhär. Alla mina barndomskompisar som jag har träffat igen ser ut som män medans jag ser ut son en liten gymnasiepojke. Ingen tar mig på allvar varken i arbetslivet eller när det gäller tjejer. Vad fan ska jag göra åt det här? Har varit hos läkaren och tagit prover för att se om mina värden är bra men dom säger att allt ser bra ut.

För det finns väl ingen tjej i min ålder som vill ha en pojkvän som ser ut som 16? Kvinnor vill ha män och jag är inte det. Vad ska jag göra? :(
  • Svar på tråden Jag är vuxen och ser ut som en pojke
  • Evm

Jag har en kompis som säger det samma om sig själv och därför har han skägg. Så jag säger: skaffa skägg.

• Tiriyaki86

Tyvärr så har jag typ ingen skäggväxt.

• Anonym (Anonym)

Det handlar inte om ditt utseende eller din längd. Det handlar om din personlighet och din självkänsla. Ingen tjej vill ha en kille med dålig självkänsla. 

Min man är både kort och såg (nu är han 40 och lite mer sliten) väldigt ung ut när jag träffade honom. Men han hade bra självfötroende och självkänsla.

• Anonym (Joho)

En del växer till sig sent, annars kan du ju gå till läkaren och be att dom kollar upp dina testosteronvärden, är dom för låga så kan du få testosteronbehandling så att du växer till dig. Annars tycker jag att du ska skita fullständigt i det, det kommer att dyka upp någon grym brud som gillar dig för den du är.

Tänk på Leonardo DiCaprio, han såg ut som 15 tills han var 35.

• Tiriyaki86
    Anonym (Anonym) skrev 2014-10-26 22:21:45 följande:

Det handlar inte om ditt utseende eller din längd. Det handlar om din personlighet och din självkänsla. Ingen tjej vill ha en kille med dålig självkänsla. 

Jag kommer aldrig få självkänsla när folk tar mig som ett barn.
    Anonym (Joho) skrev 2014-10-26 23:48:07 följande:

En del växer till sig sent, annars kan du ju gå till läkaren och be att dom kollar upp dina testosteronvärden, är dom för låga så kan du få testosteronbehandling så att du växer till dig. Annars tycker jag att du ska skita fullständigt i det, det kommer att dyka upp någon grym brud som gillar dig för den du är.

Jag har redan varit och kollat mina värden, bland annat testovärden och dom sa att allt var normalt. Men växer till sig sent? Jag är snart 30 och jag ligger tio år efter alla andra. Sådär säger man till en del när dom är 15.
  • cirkusmusen
    Tiriyaki86 skrev 2014-10-27 18:25:52 följande:

Fake it til u make it!

Jag är inget stort fan av att göra om sig för att passa någon annan, men här kommer lite tips ändå för du verkar lite desperat.

1. Se till att få en snygg klädstil, hitta något som passar dig och våga stick ut. Kolla in hur modet ser ut just nu för män.
    2. Träna så du blir lite bitig!
    3. Okej, kanske lite väl desperat men, tatueringar!! 
    4. sen är det bara att fejka fejka fejka ett självförtroende tills du byggt upp ett.
  • Tiriyaki86
    cirkusmusen skrev 2014-10-27 18:31:55 följande:
    Fake it til u make it!
    Jag tror inte det hjälper. Mitt största problem är mitt utseende, speciellt ansikte och sedan benstomme och det kan man inte göra något åt. Har funderat på att beställa massa preparat för att skynda på åldrandet för läkarna gör ju ingenting.
  • Anonym (Joho)
    Tiriyaki86 skrev 2014-10-27 18:25:52 följande:

Jag har redan varit och kollat mina värden, bland annat testovärden och dom sa att allt var normalt. Men växer till sig sent? Jag är snart 30 och jag ligger tio år efter alla andra. Sådär säger man till en del när dom är 15.
    Alltså vissa får inte skägg förrän 30-år och efter, en del får aldrig något skägg. Kolla in Ralph Macchio (Karate Kid), ser fortfarande ut som 17 fast han är över 50. Matt Damon ser knappast ut som sina 44 år utan snarare som en 22-åring. Det finns hur många som helst. Jag själv är 34 men ser  yngre ut än så också. Är dock inte liten och skägglös men jag vill bara att du ska förstå att du är knappast ensam om att se yngre ut än vad du är.
  • Tiriyaki86
    Anonym (Joho) skrev 2014-10-27 22:59:33 följande:
    Alltså vissa får inte skägg förrän 30-år och efter, en del får aldrig något skägg. Kolla in Ralph Macchio (Karate Kid), ser fortfarande ut som 17 fast han är över 50. Matt Damon ser knappast ut som sina 44 år utan snarare som en 22-åring. Det finns hur många som helst. Jag själv är 34 men ser  yngre ut än så också. Är dock inte liten och skägglös men jag vill bara att du ska förstå att du är knappast ensam om att se yngre ut än vad du är.
    Problemet är ju att jag inte är känd och på det sättet inte kan kompensera mitt unga utseende med något annat. Det finns väl ingen kvinna som tänder på någon som ser ut som en pojke? Jag vill också få känna närhet.
  • Anonym (Matt Damon)
    Anonym (Joho) skrev 2014-10-27 22:59:33 följande:

Alltså! Killar som inte har skägg kan ju delas in i två kategorier. Dels de som HAR skägg men väljer att slätraka (Ramlph Macchio och Matt Damon). Sen har vi dem som inte har nåt skägg alls att tala om. Jag tycker att du blandar ihop de två kategorierna lite..
  • Anonym (MrN)

Såg också ung ut. Nu har jag satans massa skägg (att jag hade dålig skäggväxt inbillade jag mig) och så är jag ett par år äldre än dig. Efter 30 började jag se äldre ut.

• Anonym (Tjej)

Flirta med yngre tjejer då? Annars så skulle jag säkert vara intresserad om du bodde nära, jag tycker pojkaktiga killar som ändå är mogna mentalt/emotionellt är heta och jag gillar korta killar (bäst är mellan 165-170 cm!) Drömmer

• cirkusmusen

Men alltså det är ju jättesvårt att säga vad du ska ändra eftersom jag varken vet personlighet, eller utseende.

MEN jag kan säga att de 70% INTE handlar om utseendet, utan hur du för dig, personlighet, hur du tar ett rum och vad du har för klädstil.

Kan du inte förklara din klädstil då? Och vad hände med mina punkter ovan, de blev totaldissade? 

• Tiriyaki86
    Anonym (Tjej) skrev 2014-10-29 20:39:14 följande:

Flirta med yngre tjejer då? Annars så skulle jag säkert vara intresserad om du bodde nära, jag tycker pojkaktiga killar som ändå är mogna mentalt/emotionellt är heta och jag gillar korta killar (bäst är mellan 165-170 cm!) Drömmer

Jag har faktiskt försökt det där lite. Men går inte bättre där heller. Träffade en yngre tjej förut men hon utnyttjade bara mig och ville att jag skulle köpa ut åt henne. Jasså det var nog ovanligt :P 
    cirkusmusen skrev 2014-10-29 20:44:13 följande:

Kan du inte förklara din klädstil då? Och vad hände med mina punkter ovan, de blev totaldissade? 

Jeans och skjorta använder jag för det mesta. Sedan skinnjacka på höst och vår. Lägger en del pengar på kläder och jag tycker jag passar bra i min stil. Sorry att jag inte svarade på dom men tyckte dom va så standard. Har tänkt på tatuering faktiskt i flera år men inte kommit fram till jag vill ha. Man ska ju ha det hela livet så vill ju ha något man är nöjd och säker på. Träna har jag gjort förut men har tröttnat på det och känner inte att det är där mitt problem ligger.
  • cirkusmusen
    Tiriyaki86 skrev 2014-10-29 21:04:01 följande:
    Jeans och skjorta använder jag för det mesta. Sedan skinnjacka på höst och vår. Lägger en del pengar på kläder och jag tycker jag passar bra i min stil. Sorry att jag inte svarade på dom men tyckte dom va så standard. Har tänkt på tatuering faktiskt i flera år men inte kommit fram till jag vill ha. Man ska ju ha det hela livet så vill ju ha något man är nöjd och säker på. Träna har jag gjort förut men har tröttnat på det och känner inte att det är där mitt problem ligger.
    Ah okej, men finns det något du kan göra för att få bättre självförtroende? Jag får bra självförtroende när jag sysslar med en hobby jag är duktig på. För jag tror du behöver tro lite mer på dig själv! 
  • Tiriyaki86
    cirkusmusen skrev 2014-10-29 21:11:01 följande:
    Ah okej, men finns det något du kan göra för att få bättre självförtroende? Jag får bra självförtroende när jag sysslar med en hobby jag är duktig på. För jag tror du behöver tro lite mer på dig själv! 
    Jag vet inte riktigt. Men jag sysslade en del med politik i valrörelsen och stod i valstugan mycket och pratade med människor. Det tyckte jag var kul. Men det var ju bara tillfälligt och nu känns allt likadant igen.
  • Anonym (Joho)
    Anonym (Matt Damon) skrev 2014-10-29 20:26:06 följande:
    Alltså! Killar som inte har skägg kan ju delas in i två kategorier. Dels de som HAR skägg men väljer att slätraka (Ramlph Macchio och Matt Damon). Sen har vi dem som inte har nåt skägg alls att tala om. Jag tycker att du blandar ihop de två kategorierna lite..
    Nja, Matt Damon har inte mycket skägg, visst har han men det är väldigt gles skäggväxt som har kommit på senare år för honom.

www.belfasttelegraph.co.uk/entertainment/film-tv/news/matt-damon-reveals-facial-hair-struggle-28578416.html

Har Ralph Macchio fått skägg nu? OK där ser man, orkar inte ens googla honom..
  • Anonym (svensson)

Jobba med insidan!

Köp någon självhjälpsbok som hjälper dig stärka din självkänsla.
    Ställ dig i spegeln varje morgon och upprepa tex. "jag är snygg" eller något annat positivt

Man kan inte ändra hur man ser ut, men som tur är kan man ändra hus man är, och personlighet överglänser utsidan alla gånger!

• Anonym (asiatisk tjej)

Kanske du kan försöka träffa en asiatisk kvinna? Många är ju väldigt korta.
    Och om du inte redan gör det, tycker jag du kan börja styrketräna.
    Vad har du för utbildning? Om man vet att man har en bra utbildning och bra jobb kan det stärka självförtroendet.
    Jag är tjej och såg förut betydligt yngre ut än jag var, det var väldigt jobbigt i vissa situationer, man blir inte tagen på allvar. Tror att det är ännu jobbigare för killar.

• Tiriyaki86
    Anonym (asiatisk tjej) skrev 2014-10-30 07:20:48 följande:

Kanske du kan försöka träffa en asiatisk kvinna? Många är ju väldigt korta.
    Och om du inte redan gör det, tycker jag du kan börja styrketräna.
    Vad har du för utbildning? Om man vet att man har en bra utbildning och bra jobb kan det stärka självförtroendet.
    Jag är tjej och såg förut betydligt yngre ut än jag var, det var väldigt jobbigt i vissa situationer, man blir inte tagen på allvar. Tror att det är ännu jobbigare för killar.

Det skulle jag kunna göra, har inget emot det sålänge dom kan svenska och så. Asiater kryllar det ju dock inte av i Sverige som turkar och araber t.ex. Sen har jag styrketränat lite men jag tyckte det var så fruktansvärt tråkigt då jag inte fick dom resultaten jag ville. 

Ja det är hemskt som kille. För en tjej är det ju nästan positivt, i viss mån såklart att se yngre ut.
Svar på tråden Jag är vuxen och ser ut som en pojke