Påven Johanna skrev 2014-10-27 15:26:19 följande:
Vad sjukt. Jag har hört om sådant tidigare och kan inte alls förstå det. Vad är din egen teori om det? Hur blev det så, och varför?
Jag vet faktiskt inte. Om någon hade frågat mig innan så hade jag sagt att det inte fanns något som skulle kunna förstöra relationen mellan mig och min hund, men... Ja, det blev ju så, och jag vet inte varför. Möjligtvis att sömnbristen gjorde sitt till, att den energi jag hade lade jag på barnet, och det kändes som att hunden bara krävde saker. Han var jättefin med bebisen, det var inte det. Kärlek är ingen ändlig resurs som måste fördelas, men ändå kändes det lite så.
Jag tycker att det är jättetråkigt att det blev som det blev, och jag saknar min hund, allt kul vi gjorde, och den relationen vi hade, men jag ångrar inte beslutet att lämna bort honom. Han hamnade i ett hem där han får vara i centrum, där han får uppmärksamhet och motion, där han får följa med på utflykter och vara en del i vardagslivet. Och han fick vara med och läka ett stort sår i familjen som tog emot honom. Det var verkligen en omplacering som var en vinst för *alla* inblandade.
Men jag tror ju att jag är undantaget.