• Citrusen

    katter är bäst

    Katter är bäst. Otroligt gosiga och roliga.

    Jag har två katter själv, så gulliga!

  • Svar på tråden katter är bäst
  • lilly

    Världens bästa djur! Har också två katter och de  som påstår att katter inte är sällskapliga kan tänka om! Mina katter ligger i sängen med mig, sitter vid matbordet med mig och tittar på tv med mig! :) Mina små kattbarn <3

  • FiskeStig65

    Ja frugan insisterade på att skaffa två men jag var inte speciellt sugan alls till en början. Min käre vän Anders sa att dem mest håller sig i skymundan bortom hundan. Efter att frugan tjatade tillräckligt länge så skaffade vi två st kattungar. Tror det var en norsk skogskatt och en Brumm, något på B! Jag kallar den ena brumme-Lisa! När jag var ung så läste man alltid Bamse. Jag kommer ihåg dena speciella berättelse i en av böckerna. Bamse hade gått vilse i farmors hus för han hade käkat för mycket dunder-honung! Det var lite så jag kände mig när jag gick med på att skaffa katt. Vilsen och nedslagen. Men bamse hittade till slut ut i det fria och såg en stor sjö nedanför sig som sprakade av liv och lyster. Han tog sig ett dopp när det förskräckliga hände, han insåg att han blev nerspolad i farmors avlopp. Sen så har jag faktiskt värmt upp till idén av att ha katter. Dem är otroligt snälla och klöser mig i naveln när dem tycker jag gjort någge fel. Kvider lite men de är så gulliga så man får stå ut. Konstigt att dem alltid kommer fram när det vankas mat.. prasslar det så tassar dem fram försiktigt jamandes efter ett stort stycke fläsk. Men det kanske inte är så bra för katten så jag brukar bara låta de smaka en ynka bit av min kålpudding när frugan bjussar på det. Det är trots allt inte min favorit mat.

  • superelin

    Ett som är säkert är att katterna själva tycker att de är bäst.

Svar på tråden katter är bäst