• Blanca

    För bra i förhållandet?

    Jag undrar om någon vart med om en liknande situation eller har tips på hur man ska förhålla sig till detta.

    Jag har en sambo och vi har vart tillsammans i 1,5 år. Han är 27 och jag 24. Min sambo uttrycker att han är lite rädd för att förhållandet är för bra och att han inte kan hitta några större fel eller saker som han stör sig på hos mig. Han har en tanke att om det är för bra så kommer inte förhållandet klara sig. Han har tidigare haft förhållanden där tjejen endast klagat på honom, dom har bråkat om typ allt, tjejer har vart otrogna mot honom osv. Så han har kanske inte dom bästa erfarenheter.

    Det tar lite emot att börja bråka om saker bara för att och det går emot min natur att skapa en höna av en fjäder, men hur ska vi få bort den här känslan hos honom?

  • Svar på tråden För bra i förhållandet?
  • fru noren
    Tines skrev 2014-10-28 12:48:15 följande:

    Det var bland det dummaste jag har hört på länge...... smile3.gif

    Hur kan ett förhållande vara "för" bra??


    För bra för att vara sant, antar jag att TS menar. Har man dåliga erfarenheter sen tidigare kanske det är svårt å tro att man äntligen funnit en bra partner
  • Blanca
    Tines skrev 2014-10-28 12:48:15 följande:

    Det var bland det dummaste jag har hört på länge......

    Hur kan ett förhållande vara "för" bra??


    Det är väl det jag försöker få lite klarhet i och om det egentligen är ett problem eller bara ett problem i hans huvud. Han säger att han har försökt tänka ut saker som skulle göra att det inte skulle hålla men det enda han kommer på är att han inte gillar min dialekt xD 
    Tilläggas ska väl att han faktiskt tycker detta är riktigt jobbigt och jag vill inte riskera att han lämnar mig för att det va för bra.
  • Långbenopluto
    Blanca skrev 2014-10-30 13:38:44 följande:
    Det är väl det jag försöker få lite klarhet i och om det egentligen är ett problem eller bara ett problem i hans huvud. Han säger att han har försökt tänka ut saker som skulle göra att det inte skulle hålla men det enda han kommer på är att han inte gillar min dialekt xD 
    Tilläggas ska väl att han faktiskt tycker detta är riktigt jobbigt och jag vill inte riskera att han lämnar mig för att det va för bra.
    Lämnar han dig av den anledningen är han inget att ha!
Svar på tråden För bra i förhållandet?