• SupersurasunkSara

Om du skulle gifta dig idag, vilken brudklänning skulle du valt?

Jag sitter 'fast' i soffan med nackspärr from hell så jag är lite uttråkad Som rubriken säger; Om du skulle gifta dig idag och kunde välja helt fritt oberoende av kostnad osv, vilken klänning skulle du ha valt då?

Jag skulle ha valt denna:

• Svar på tråden Om du skulle gifta dig idag, vilken brudklänning skulle du valt?
  • LaLola

Ingen traditionell brudklänning den här gången heller.
    Troligen nån turkos eller grön sommarklänning. Ingen gräddtårteklänning för min del.

• temporär

Jag skulle inte välja en klänning alls. Jag hade inte det när vi gifte oss heller.

• Kereza

Något i brunt och grönt, med empire-skärning, fast fortfarande så att den följer midjan (istället för att hänga rakt ut under brösten som de ofta gör) så ska den ha halterneck och lite vid/klockad kjol till strax ovanför knäna. Gärna "grekisk gudinna"-inspirerad modell.

Vi SKA gifta oss, 2015 eller 2016 (beror på jobb, ekonomi och boende) men den klänning jag vill ha är fan Helt omöjlig att hitta och inte kan jag rita heller :/ Seriöst, jag letar mig halvt fördärvad och det jag vill ha verkar inte finnas :(

• Lejonhierta

När jag gifte mig -97 så hade jag en exakt 30 år gammal vit klänning helt i spets, lång ärm och knäkort. Fin men kanske inte min drömklänning direkt.
    Skulle jag gifta mig idag så vet jag precis vad jag vill ha, men tror inte min nuvarande sambo skulle uppskatta den -såg en läcker hellång svart brudklänning för något år sedan...

• SupersurasunkSara
    Brudklänning med halterneck MF6167

Brudklänning i organza ML1089

Ovan är från Matildas brud och fest, de kan man även beställa egendesignad klänning ifrån. Du kan ta livet från en klänning och kjoldel från en annan. Eller rita helt själv också tror jag. Valfria färger.

• Knall

Eftersom jag är genomförkyld, sitter i soffan och stirrar så tänkte jag bildbomba några klänningar som jag mycket väl skulle kunna tänka mig.. Ni lär märka den röda tråden..

Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Mandel

Med tanke på hur mitt äktenskap har varit så kommer jag aldrig att gifta mig traditionellt igen med klänning osv.
    Om jag mot förmodan skulle träffa någon ny som står ut med mig och vill gifta sig med mig så får det bli på en söderhavsö bara vi och barnen och då med vanliga kläder.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mrs D

Kan inte lagga in bilder.

Topp höger i inlägg nummer 4 skulle jag valt, den still en passar min figur. Hade dock inte en sån när jag gifte mig i somras, passade inte riktigt med vårt utomhus bröllop.

• Abbe83

Jag håller på att leta efter min drömbrudklänning men datum för bröllop är inte bestämt. Vill ha en brudklänning i vintagestil men har svårt att hitta nån jag gillar, letar för fullt men hittar ingen som känns rätt. 
    Fick min fästman bestämma så skulle han vilja att jag har en brudklänning som ser ut så här.

Men den stilen gillar jag inte utan gillar mer denna stil.

Svar på tråden Om du skulle gifta dig idag, vilken brudklänning skulle du valt?