Mobbning på jobbet
Hej fl- vänner.
Jag trivs inte längre på jobbet. Vi är en styrka på ca 40 i personalen. Jag har gjort en typ av karriär på företaget och blir inte särskilt trevligt behandlad. Det finns ungefär fem, alla kvinnor som pratar bakom min rygg, använder olika metoder för att trycka till mig, lägger ord i min mun som jag aldrig sagt, tolkar och beter sig. Alla männen är jättetrevliga och jag uppskattas av dem. Jag har tagit upp situationen med min chef. Hon är nu sjukskriven. Jag har ingen som jag kan vända mig till och söker nya jobb. Jag vet att jag har gott anseende och är duktig på vad jag gör, men jag känner att jag ständigt är motarbetad då de fem väljer att köra sitt race och kommer undan med det. Det är tydligt att de anser att jag inte är värd min befordran. Hela arbetsplatsen är giftig och om dessa kvinnor sökte sig bort skulle alla må bättre. Det är inte bara jag som mår dåligt av dem, men jag är mycket drabbad. De är dessutom svåra att undvika. Jag borde sträcka på mig, men känner att jag inte har tillräckliga mandat. Har någon tips på hur jag ska gå vidare?