unikt problem hos posten som ger mig ångest
hej!
Jag är så himla arg och orolig nu..och uppskattar verkligen alla kommentarer som kan tänkas ges.
Mitt problem är att jag i slutet av juli skickade tre paket till mig själv från Japan, dessa skulle ta ca 2-3 månader att komma fram. Saken var att vi var ett gäng som skickade paketen, så det var inte bara jag som skickade.
I oktober får de flesta sina paket och jag och en annan tjej (som bor i samma område) har fortfarande INTE fått några avier om paketen, så vi väntar.
I söndags (26/10) berättar den här tjejen att hon gått ner till vårt gemensamma ombud för att fråga om sitt paket. Hon som jobbade där hade först gett henne mitt paket, detta berättade hon för mig en halvtimme efter att posten hade stängt. Så jag tänkte gå dit dagen efter för att hämta paketen. När jag kommer dit så säger de att paketen nått gränsen på tid det får vara hos dem och att de har skickats tillbaka. Tror först hon menar tillbaka till ett sorteringslager för att sedan skickas tillbaka till mig igen, men nej ? japan säger hon.
Får ångest och panik och ringer postens kundservice direkt, där är det en jättesnäll tjej som säger att hon fixat allt och att paketen ska skickas till mitt ombud igen efter att jag förklarat mitt problem.
Idag så spårar jag paketen igen och det står att försändelserna lämnat landet?.
Jag ringer direkt till posten och då får jag svaret att nej, malmö export har stoppat paketen så de har inte lämnat landet. Så jag är lugn igen.
Ringer igen när jag kommit hem och då säger killen i telefonen att nej, han kan inte hitta någon information om att de stoppat försändelserna. Men han är villig att ringa malmö export för att fråga, tyvärr hade de stängt för dagen så ska ringa igen imorgon. Problemet är att jag inte tror att de är kvar i Sverige, bara att inse känns det som.
Mitt problem är alltså vad i helvete man gör om sina paket blir returnerade till ett land där man inte känner någon? Det verkar inte som att posten i sverige kommer kunna hjälpa mig ett endaste dugg ? och vem ska jag försöka få tag på i japan? Och det kostar ju att, om det nu ens är möjligt, skicka tillbaka paketen till sverige en gång till ? hur och vem ska jag betala det till, om jag ens är betalningsskyldig?
Asså jag har sånt kontrollbehov så jag får verkligen ångest över att det här händer, att jag inte har någon som helst kontroll över detta. Och jag behöver bara veta mer om vad jag ska ta mig till, om någon varit i samma sits eller om det finns något hopp att de inte lämnat Sverige.