• Novasmamma

CSN och deras handläggningstider

Kan någon här hjälpa mig för snart blir jag galen på CSN!

Jag sökte om studiemedel den 27 September för perioden 13 Oktober till December. 8 Veckor tror jag det är. 200 Poäng.

Det stod då att handläggningstiderna är ca 18 Dagar, fine, jag var ute i god tid!

Den 20 Oktober fick jag svar om att mina tidigare studieresultat ej räcker till. Så jag ringer till skolan och frågar vad de har gjort för fel denna gång då det inte är första gången de glömmer sådant. Mycket riktigt hade de glömt skicka in dessa papper men gjorde det samma dag. Detta var den 21 Oktober och jag fick bekräftelse av CSN att de tagit emot mina papper den 22 Oktober.

Bra tänkte jag, då händer det saker snart, blir lagom tills hyran ska betalas osv!

HAHA! Trodde jag! Nu ska de ha ytterligare 20 dagar på sig att handlägga mitt ärende och sen i min tur ska jag skicka in studieförsäkran och sen, sen får jag min första utbetalning i studievecka 5 och jag läser 8 veckor....Jooo, nämnde jag att jag precis som alla andra har en hyra att betala och mat som vore gott att få i sig?

Har ingen annan inkomst DENNA månad pga JUST studier!

Så vad gör man, vem hotar man och vad säger man! Får ett mindre nervöst sammanbrott här!

Svar på tråden CSN och deras handläggningstider