• Anonym (??)

Får man äta hund här?

Visste inte vart jag skulle lägga träden.

Har en kines i min klass som flyttade hit för lite över ett år sen. En frågade om hur hon ställer sig till att äta hund och om hon gjort det. Hon svarade att hon inte tycker det är konstigare än nåt annat och när folk blev upprörda sa hon att hon ska ta med sig det till lunch så får den som vill smaka. De flesta blev arga och ledsna.

Får man öht göra det här och vad gör man om hon tar med det?

• Svar på tråden Får man äta hund här?
  • Anonym (idioti)

Usch slakten på hundar i dessa idiot länder går inte snällt till vill jag lova.
    Jag skulle också blivit upprörd!

• Litet My

Tror det knappast går att få tag i hundkött i här. Låter dock som löjliga klasskamrater att bli upprörda över att hon ätit hund i Kina och inte tyckte det var konstigt. Vi äter en massa saker folk i andra länder tycker är äckligt och konstigt.

• Anonym (??)

Vi/de blev upprörda över att hon inte såg nåt fel i det. Hon säger att en vän till familjen föder upp och kan fixa :( det jag undrar om det ens är lagligt och vad man gör om hon kommer till skolan med det?

• Litet My

Varför skulle hon se något fel i det? Rent krasst är det lika illa som att vi föder upp djur med samma intelligens och äter. En vän till familjen för henne borde vara någon i Kina, vet inte om man får importera hundkött till Sverige men förutsatt att man skulle få det så får hon självklart äta det. Dock tveksam till om man går importera det.

• Anonym (??)

Nej, en vän här.

• Anonym (Nihao)

Det är en speciell ras, som våra biffkor -en 'kötthund'. De äter inte familjehunden 'Buster'.. Men att äta hund ställer jag mig tveksam till ändå..

• Anonym (???)

Kött som kött, vad spelar det för roll vad köttet hete från första början?

Svar på tråden Får man äta hund här?