• Anonym (Förstörd)

Upptäckte att min man är medlem på en sexsida...

Vi har varit gifta i 6 månader ungefär, och innan dess varit ett par i 8 år.

Jag var från början tydlig med hur jag ser på otrohet, att jag har svårt med tillit sedan min första pojkvän hade två hemliga förhållanden bakom min rygg i flera månader. Även min mans första tjej var otrogen, så han vet hur det känns. Vi var rörande överens i frågan, om man känner behov av att vara otrogen så ska vi prata först ev. göra slut.

För ungefär ett år sedan föreslog jag för första gången att vi skulle ha öppet förhållande, då jag kan känna att det vore lite roligt att vara med andra ändå samt att jag har mycket större sexlust än honom och inte vill gå och vara irriterad över att han inte vill ha sex. Detta ville han absolut inte, pga att vi båda är rätt svartsjuka. Det han däremot har lust med är att swinga. Vilket jag inte känner mig bekväm med, träffa ett par för att ha sex känns så konstlat och skulle bli obehagligt... Jag har alltid varit positivt inställd till porr och har tyckt att han kollar på för lite, vi borde kolla tillsammans och han borde runka oftare för det tycker jag är hett. Han tycker ämnet är obekvämt och säger att han inte kan kolla på porr oftare för att jag alltid är hemma, och hur ofta han runkar vill han absolut inte diskutera och skicka kukbilder till mig är uteslutet. Detta respekterar jag.

Så det var lite backstory. Igår gick jag som vanligt och la mig ett par timmar före honom, han satt kvar och drack öl vid sin dator. (Han har helg nu tors-fre och ska jobba i helgen istället). 

Ett par timmar senare hör jag hur han sover därute, så jag går upp för att släcka ner i vardagsrum och datorrum, och stänga av tv och sånt. Kastar en blick mot maken och ser en rosa sida med en stor röv uppe i hörnet, och fryser till. Jag går närmare och får se hans användarnamn.

Jag går som förlamad in i sovrummet och reggar mig på mobilen och letar upp hans profil. Där skriver han att han inte är ute efter nåt förhållande (nej, du är ju gift din idiot!) men gärna träffas för sex. Han har skrivit vilken stad han bor i.

Jag ångrar lite nu att jag inte direkt gick in på sidan på hans dator där han var inloggad och rotade runt, men jag känner att jag inte vill rota utan han får visa mig själv. Korkat kanske. Jag ser iallafall att han har fått ett svar i gästboken från en tjej som han skrivit till, samt att han har 4 privata bilder som han kan dela ut tillgång till. Vad är det för bilder? Visar han kukbilder för främmande men kan inte göra det för mig?

Sedan har jag legat hela natten och känt den välbekanta smärtan från hjärtekross, hur all tillit jag byggt upp till honom under åren rasat, tårarna slutar inte rinna och jag kan inte andas. Två av två killar har gjort detta mot mig. Jag måste verkligen vara världens sämsta tjej.

Det som stör mig mest är att detta känns som nåt man gör som en sista utväg (om man är för feg för att göra slut) efter att man provat allt annat. Jag undrar också varför!? Är det för att jag har gått upp så mycket i vikt de senaste två åren under min depression? För att jag inte har kunnat starta att gå ner igen utan hans hjälp? (som han inte är villig att ge mig). För att jag inte vill ha sex i andra ställningar längre? (Han nämnde en gång att det är krångligare att ha sex nu när jag är större än förut, och efter det har jag inte velat göra andra ställningar. Samt att genom alla år har vi gjort allt han velat, men han har inte velat göra nåt som jag har velat göra, så jag har slutat med avsugningar och andra ställningar) Ska jag skylla mig själv?

Sen att jag HAR ju erbjudit öppet förhållande, men han vill inte. Är det bara spännande om man kan såra någon eller?

Jag har legat och tänkt hela natten, ska jag konfrontera honom? Eller ska jag bara skriva till honom på sajten och ragga? Jag tror dock inte att jag kan ha sån is i magen, han är ju säkerligen bara inloggad när jag gått och lagt mig och jag är så fruktansvärt ledsen att jag inte kommer kunna hålla käften...

Sen undrar jag varför i helvete man startar ett medlemskap på en sån sida, ett halvår innan man ska gifta sig?? Nästan varje dag sen dess har han varit inloggad dessutom. Har han haft andra sidor innan detta? Träffade han tjejer medan jag var utomlands med min kompis? Hur många har han legat med egentligen??

Jag somnade förmodligen runt 5 imorse. Kvart över 7 steg jag upp och sjukanmälde mig, ställde in de möten jag skulle ha haft efter jobbet idag och satte mig här. Det var så skönt de första fem minutrarna imorse när det inte gjorde ont, men allt kom sedan tillbaka och hjärtat värker konstant. Så nu sitter jag här. Och dricker 7% cider i brist på nåt starkare och bävar för när maken vaknar vid 11-12.

Jag törs inte konfrontera honom, jag vill inte veta svaret. Jag klarar inte av det här igen, jag orkar inte det. Jag var deprimerad redan innan, på bristningsgränsen till att vilja ta livet av mig. Jag tror inte jag överlever det här :( 

• Svar på tråden Upptäckte att min man är medlem på en sexsida...
  • Anonym (M)

Oj vad svårt...

Men såhär utifrån så ser jag det på ett annat sätt. Personligen skulle jag tolka det som om han inte är bekväm att prata om det och att han vill göra andra saker men inte riktigt vet hur/vad/varför och kanske att han vill hålla den delen där han utforskar nätet för sig själv och tror att det är ok när du är så pass öppen när det kommer till sex.

Min man o jag är lite likadana, jag kommer gärna på porr och skulle vilja leva ut både det ena och andra men han är stängd som en mussla. Han tittar ibland, men är inte alls bekväm med att dela med sig av det för han vill ha det som en separat del av sitt liv. (Har jag luskat ut, inget han själv kan sätta ord på.)

Om jag varit du så hade jag sagt som det var, att du gick upp på natten och såg sidan. Säg att du gärna utvecklar ert sexliv tillsammans eller var för sig, men att du tycker att det känns jobbigt då du upplever det som att han gått bakom ryggen och därför dig osäker.

• Anonym (Förstörd)

Tack för ditt svar!

Vi har pratat igenom det nu, och det är hyfsat OK.
    Han lovar att han inte träffat någon, att han inte heller tänkt att träffa någon, utan att det bara var för att han var nyfiken och ville kolla om han kunde få till en träff.

Jag krävde att få se allt han skrivit, och han hade skrivit till några tjejer och sagt att de är heta, och frågat om de är sugna på att träffas osv. Men att han aldrig fick någon att svara ja, och hade någon gjort det så hade han inte dragit det vidare utan det hade stannat där. 

Jag förstår tänket lite faktiskt, jag kan också vara sugen på att få bekräftelse från andra. Det hade inte varit en big deal om han bara kollat med mig innan och inte gjort detta bakom min rygg. Hur ska jag kunna veta om han inte alls tänkt träffa någon tex? Jag känner inte riktigt att jag kan ta honom på orden. 

Samtidigt så litar jag fortfarande på honom så pass mycket att jag inte tror att han skulle vara otrogen. Han säger att han egentligen ville att vi skulle ha en gemensam sida där, men inte vågade fråga mig för han trodde jag skulle bli sur. 

Vi pratade igenom det som sagt, och det slutade med att han skaffade ett till konto som han kopplade ihop med mitt och att vi ska använda det tillsammans istället. Vi tog tom lite bilder och sånt. Jag blev väldigt full och upprörd innan han vaknade, han kände sig inte heller så "bra" så han drack han med. Så vi satt fulla och diskuterade.

Sedan när jag nyktrat till dagen efter så mår jag ändå lite dåligt över detta.. Tilliten är inte helt 100. Jag har ställt nån fråga då och då, som hur ofta han är inne på sidan, är han säker på att han inte träffat nån osv. Och han som tycker att vi redan pratat igenom det där tycker inte att jag ska älta det mer. Han har ju bett om ursäkt och lovat att det är inga andra sidor, han kommer aldrig att göra nåt sånt här igen osv. Men jag känner inte att jag släppt det riktigt än.. samtidigt vill jag ju inte vara tjatig eller kontrollerande, men jag känner ett obehag av att han tex ska sitta uppe själv på natten eller om vi är ifrån varandra. 
    I ett av mailen så föreslog han en träff under arbetstid för att han har sambo, vi ses alltid på lunchen och han säger att han inte har tid med raster, men hur ska jag känna mig säker nu? Och jag får inte älta det mer, för iom att jag gick med på att ha den där skiten gemensamt, vi tog bilder osv, så tycker han att det är överspelat. Men jag mår ju fortfarande dåligt och det känns inte som att jag har rätt att göra det :s

Ursäkta långt inlägg, igen...

• mizzuba

Hur har det gått? Jag hade aldrig kunnat nöja mig med att bara lita blint på honom efter något sådant.. :(

• Anonym (-)

Du vill att ni ska ha sex med andra men alltså bara på dina villkor? han får inte söka sitt sex på det sätt han föredrar, hade du tänkt att du skulle godkänna de han ligger med och välja ut dom eller? nej det handlar om att DU vill ha sex vid sidan om medans han bara ska ha dig trots dina ord om att NI ska ha ett öppet förhållande.

Tycker du låter självisk.. Nu är jag själv otroligt monogam och skulle aldrig ligga med någon annan men ger man sig in i leken får man leken tåla, du skulle ha sagt till honom att bara du skulle få ha sex med någon annan men inte han, tror hans svar på det skulle bli lite annorlunda då det isåfall mer handlar om godkänd otrohet för dig.
    Tänk igenom vad du anser att du ska få men vad du anser att han däremot inte ska få göra, hur skiljer det sig på något sätt?
    Han får inte ligga med någon i ett par, han får inte ligga med någon okänd på en sexsida.. vem ska han ligga med då? Får han ställa samma krav gällande ditt sex vid sidan om? Du har även försökt pressa honom angående porr och att skicka bilder, att du efter att han sagt nej backar är bra men varför pressa i första hand när du visset att han inte ville. Grattis du har lyckats ändra på honom, på hur han var, nu gör han som du vill men inte på ditt sätt, det blir sällan som man önskar.

• AnnaZL
    Anonym (-) skrev 2014-12-29 10:20:44 följande:

Du vill att ni ska ha sex med andra men alltså bara på dina villkor? han får inte söka sitt sex på det sätt han föredrar, hade du tänkt att du skulle godkänna de han ligger med och välja ut dom eller? nej det handlar om att DU vill ha sex vid sidan om medans han bara ska ha dig trots dina ord om att NI ska ha ett öppet förhållande.

Tycker du låter självisk.. Nu är jag själv otroligt monogam och skulle aldrig ligga med någon annan men ger man sig in i leken får man leken tåla, du skulle ha sagt till honom att bara du skulle få ha sex med någon annan men inte han, tror hans svar på det skulle bli lite annorlunda då det isåfall mer handlar om godkänd otrohet för dig.

Tänk igenom vad du anser att du ska få men vad du anser att han däremot inte ska få göra, hur skiljer det sig på något sätt?

Han får inte ligga med någon i ett par, han får inte ligga med någon okänd på en sexsida.. vem ska han ligga med då? Får han ställa samma krav gällande ditt sex vid sidan om? Du har även försökt pressa honom angående porr och att skicka bilder, att du efter att han sagt nej backar är bra men varför pressa i första hand när du visset att han inte ville. Grattis du har lyckats ändra på honom, på hur han var, nu gör han som du vill men inte på ditt sätt, det blir sällan som man önskar.

Läs vad TS har skrivit!

Hon föreslog alternativ till sin sambo INNAN hon gjorde något. Sambon sade nej, TS gjorde då ingenting.

Sedan går sambon bakom ryggen på TS utan att ens diskutera innan.

Ser du ingen skillnad?
  • AnnaZL

TS, din sambo har haft sitt konto och sina tankar ett tag, du har nyss fått reda på dem. En sådan chock och törn mot tilliten bearbetas inte på en dag. Eller vecka. Eller månad.

Är din sambo intresserad av att reparera förhållandet behöver han inse att det kommer att ta tid och ansträngning från hans håll. Nu beter han sig mest som ett påkommet barn som sagt förlåt till mamma och därmed anser sig vara färdig. Så fungerar inte ett förhållande mellan två vuxna människor.

• Anonym (D)

Han vill nog bara knulla någon annan. Ta det lugnt.

• Anonym (Förstörd)
    Anonym (-) skrev 2014-12-29 10:20:44 följande:

Läs om igen om du inte förstod...

Jag föreslog öppet förhållande; Dvs att vi båda ligger med andra. Hur han söker sexet är sedan hans ensak, det hade jag inte lagt mig i. Precis som att han inte hade lagt sig i hur jag gör det. Men han ville inte detta utan sa nej, och jag släppte det. Sedan gick han bakom ryggen på mig ändå, och det jag kände då är att han vill egentligen ha öppet förhållande men att bara HAN ska ha sex med andra. 

Förstår inte hur du läser in att bara jag ska ha sex med andra??

I övrigt har det gått bra, jag har fått älta litegrann och han har inte suttit uppe sent själv. Iallafall första månaden. Nu är allt tillbaka som det var innan, han sitter uppe och dricker öl och jag har en liten klump i magen. 

Jag vet inte om det är jag som är naiv, men jag litar faktiskt på honom när han säger att han inte tänkt träffa någon.. Han har lovat att han inte har fler sidor och han har inte varit inne på den sidan igen heller, tydligen är det inget kul längre när jag vet om det.

Eller så har han andra konton som jag inte känner till, den tanken slår mig ibland. Men ska jag vara ärlig så har han inte direkt många otrohetstillfällen. 
    Vi är dessutom mitt uppe i att skaffa barn (där han är mest drivande) och jag tycker mig känna människan så väl att han inte skulle kasta bort vårt liv så här. 
    Samtidigt har man ju läst om värre här på FL. 
Svar på tråden Upptäckte att min man är medlem på en sexsida...