• Anonym (Ts)

varför bleks mina trosor!?

De bleks jättemycket, förstår inte varför. Nu över natten hade jag på mig ett par svarta och imorse hade dom blivit typ brun/röda i.

Här är en bild på ett par blåa. (Självklart tvättade) som också blekts. Varför? Är detta normalt? I de blåa vet jag fått mens en gång men i andra bleks de ändå utan mens. Har jag för mycket ammoniak eller något i flytningarna eller va kan de vara?

• Svar på tråden varför bleks mina trosor!?
  • Anonym (nä)

dålig kvalitet på trosorna?

• Anonym (Ts)

Nej. Hade på mig ett par inatt som var helt nya. Och en fläck i dom svarta hade blekts till röd/brun. Tror inte de har med kvalitén att göra

• Anonym (Ts)

Kan tillägga att de även luktar väldigt mycket ammoniak.. Varför?

• Anonym (nä)

okej. ja jag har fått sådär jag med i vissa trosor, speciellt svarta & mörkblåa. 
    Men de var från H&M så antog att de var problemet ;o

• Anonym (spiral?)

Sådär får jag också. Jag funderade på om det var min kopparspiral som ställde till det. Har du en sån?

• Anonym (Ts)

Nä har ingen kopparspiral.

Tror inte de är kiss. Isånafall tror jag mer att de är flytningar men vill veta varför. Jag har inte urinläckage och jag kissade inte inatt när jag sov med dom liksom.

• Skumbollen
    Anonym (Ts) skrev 2014-10-30 14:06:53 följande:

Nä har ingen kopparspiral.

Tror inte de är kiss. Isånafall tror jag mer att de är flytningar men vill veta varför. Jag har inte urinläckage och jag kissade inte inatt när jag sov med dom liksom.

Jaha, blev det så över en natt? Annars kan det ju bli så i trosor man haft ett tag. Då är det urin, eller rättare sagt ammoniaken i urinen som bleker. Det betyder inte att man är inkontinent, utan att det finns rester kvar efter toalettbesök etc. Googla du om du inte tror mig :)
  • Anonym (orvarlina)

Du kanske går i sömnen? Drömmer om att du arbetar på en trosblekningsfabrik? Och går upp och häller blekningsmedel i trosan.

• Anonym (pH)

Mina är också sådär och det beror tydligen på lågt pH. Fast det tar alltid ett bra tag innan mina bleks.

• Anonym (Tjej)

Detta händer mig med! Väldigt fort, efter en användning.

Trosor från hm, exakt!!!

Har antagit att det berott på mina flytningar.

Skäms så över detta!

Kan det finnas ammoniak i (icke friska) flytningar?

Trodde jag var den enda! Tack TS!!!!

Vill inte tro det är kiss.....

• Anonym (Ida)

Jag hade precis likadant förut när jag hade mer flytningar. Det var bara att börja använda trosskydd så försvann problemet och jag märkte av flytningarna mycket mindre, Jättebra! 

• Fia 28

Använd trosor i 100% bomull så slipper ni ha så mycket flytningar.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Ida) skrev 2014-10-31 07:46:27 följande:

Jag hade precis likadant förut när jag hade mer flytningar. Det var bara att börja använda trosskydd så försvann problemet och jag märkte av flytningarna mycket mindre, Jättebra! 

Får så mycket svamp när jag har trosskydd :( 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Tjej) skrev 2014-10-31 05:46:50 följande:

Detta händer mig med! Väldigt fort, efter en användning.

Trosor från hm, exakt!!!

Har antagit att det berott på mina flytningar.

Skäms så över detta!

Kan det finnas ammoniak i (icke friska) flytningar?

Trodde jag var den enda! Tack TS!!!!

Vill inte tro det är kiss.....

Samma här men mina trosor är från både hm, cubus, gina osv.. :( 

Tror också de är för mycket ammoniak eller någonting sånt och tror absolut inte att det är kiss eftersom mina svarta jag hade på  mig igår natt, jag duschade och sen tog jag på dom och gick och la mig, så de är omöjligt att det kommit kiss i dom ändå blir dom blekta.. :( 

• Anonym (nä)

Sen är de ju ganska tajta trosor eller hur? Fiffin behöver nog vädras ibland, jag sover nu utan trosor och underlivet är friskare och slipper fläckar :) har söta sovshorts när jag sover så det inte blir så tätt

Svar på tråden varför bleks mina trosor!?