• Anonym (Carrie Bradshaw)

    Slutat med Mirtazapin, orkar inte mer, hur länge håller utsättningssymptomen på?

    Har ätit Mirtazapin i 8 månader, 15 mg på kvällen.

    För en vecka sedan tog jag min sista tablett, första dagen utan gick bra, men på andra dagen slog det till som en blixt från klar himmel.

    Började känna mig åksjuk, illamående, yr och huvudvärk. Blev liggandes hela dagen och idag är jag på 6 dagen och kan bara vara uppe kortare stunder. Kan inte röra huvudet för snabbt för då mår jag illa. Huvudet känns som det ska sprängas ibland, tar Alvedon men det hjälper inte helt.

    Jag bara känner att jag orkar snart inte mer, tar snart en tablettjävel och stoppar in i munnen.

    Är det här utsättningssymptom, eller bör jag vara orolig att det är något annat??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-30 13:58
    Kan tillägga att jag slutat med Sertralin också och det var en baggis jämfört med detta.

  • Svar på tråden Slutat med Mirtazapin, orkar inte mer, hur länge håller utsättningssymptomen på?
  • Anonym (Carrie Bradshaw)
    caizita78 skrev 2014-10-30 15:05:42 följande:

    Jag åt en vecka. .Sen orkade jag inte mer :(


    Vadå åt en vecka? Jag har ju slutat med tabletten efter att ha ätit den i 8 månader. Mina fråga var angående utsättningssymptom.
  • Anonym (döh)

    Slutar man helt tvärt får man skylla sig själv.......

  • Anonym (Carrie Bradshaw)
    Anonym (döh) skrev 2014-10-30 17:42:36 följande:

    Slutar man helt tvärt får man skylla sig själv.......


    jag slutade inte helt tvärt, trappade ner
  • Anonym (döh)
    Anonym (Carrie Bradshaw) skrev 2014-10-30 18:00:18 följande:
    jag slutade inte helt tvärt, trappade ner
    Inte tillräckligt sakta tydligen, för då hade du inte nått så dåligt. Normalt sett brukar man trappa ned i v´ca 6 månader.
  • caizita78
    Anonym (Carrie Bradshaw) skrev 2014-10-30 15:33:10 följande:
    Vadå åt en vecka? Jag har ju slutat med tabletten efter att ha ätit den i 8 månader. Mina fråga var angående utsättningssymptom.
    Jag läste för snabbt o missförstod ditt meddelande..sorry
  • Anonym (Varit där)

    Mirtazapin är en djävulsk medicin. Utsättningen är för jäklig. Jag stod inte ut, så jag började igen.


     

  • Anonym (Kalle-36)

    Jag åt 60 mg varje kväll i lite mer än ett år och gjorde misstaget (eget beslut) att sluta tvärt rakt av utan nedtrappning. Jag kan säga att det var bland det jobbigaste som jag genomlidit - ångest, extrem rastlöshet, demenskänsla och myrkrypningar i hela kroppen i nästan två månader. Jag fixade det dock, men jag skulle aldrig göra om det på samma sätt igen.


    Mirtazapin är ändå en medicin som jag aldrig mer kommer att ta - biverkningarna var verkligen inte värt det. Är grymt nöjd att ha det ur kroppen. 

  • Anonym (olika)

    Det är uppenbart olika.
    Jag åt Mirtazapin i drygt 6 månader och slutade tvärt. Fick inga utsättningssymtom överhuvudtaget.

  • Lezo

    Hur har det gått för dig nu?
    Jag har tagit mirtazapin i 3 år och trappade ner från 45 till 15 för ett halvår sedan och nu slutade jag med 15mg för två veckor sedan. Mår jätte illa hela tiden :( Känns som att jag är åksjuk och kan inte känna matlukt.  
    Mår du bra nu? Hur lång tid tog det för illamåendet att försvinna isf?

  • Anonym (Carrie Bradshaw)
    Lezo skrev 2015-02-04 12:17:12 följande:

    Hur har det gått för dig nu?
    Jag har tagit mirtazapin i 3 år och trappade ner från 45 till 15 för ett halvår sedan och nu slutade jag med 15mg för två veckor sedan. Mår jätte illa hela tiden :( Känns som att jag är åksjuk och kan inte känna matlukt.  
    Mår du bra nu? Hur lång tid tog det för illamåendet att försvinna isf?


    Jag mår bra nu, det tog ett bra tag innan symtomen försvann men jag stod ut, började äta magnesium och D-vitamin, tror det hjälpte en hel del.
  • ciasim

    Hej! Så tacksam för hjälp - känner mig desperat!

    Har tagit mitrazapin i 2 v ( 15 mg) och är så yr!

    Helt fruktansvärt.

    Hur gick det för er? Försvann din yrsel?

    Skall jag sluta med skiten?

    Lider fruktansvärt av detta. Så tacksam för svar.

Svar på tråden Slutat med Mirtazapin, orkar inte mer, hur länge håller utsättningssymptomen på?