• Isjungfru

Hjälp, vad är det med min dotter :(

Får nästan panik!!!!!

Min dotter har börjat iaf en gång per natt att vakna. Då hon vaknar hamnar hon i någon slags trans. Exempelvis som idag. Vaknar upp 05,00 i små tårar. Som hon gör då man ska stoppa in tutten el ge snutten. Hon går från 0-100 på en sekund. Sen kan hon sparka på golvet, slå i saker,skriker hysteriskt i över en timme. Hon vandrar runt i lägenheten,sätter sig... lägger sig öcerallt. Hon är 16 mån. Och jag når henne inte. Prövat kramas, försökt få henne lugn helt enkelt prövat att låta bestämd, låta henne "löpa linan ut" tills hon blir trött. Men de är påfrestande då jag inte vet vad de är som är fel. Någon med liknande historia?

• Svar på tråden Hjälp, vad är det med min dotter :(
  • Liten till

Googla på nattskräck. Låter som det, eller det stämmer med vad min moster berättat om min kusin. Hoppas det växer bort snart.

• NLAL

Hållermed föregående. Nattskräck. Våran son vaknade efter 3 timmar varje natt och skrek somen gris i 30-45 minuter.. Läste på om nattskräck och läste tips om att vända på sonen 10-15 min innan han börjar skrika. Så när han somnat var det bara räkna 2 timmar och 45-50 min och så vända på honom, man stör då sömnrytmen. Detta skulle göras i 7 nätter. Det har nu gått över en vecka sen vi blev färdig med det, han har sen dess sovit hela nätter.

Så kolla hur många timmar det tar från att hon somnar tills hon vaknar sådär hysteriskt, vänd på henne 10-15 minuter innan och gör så i 7 dagar.

Svar på tråden Hjälp, vad är det med min dotter :(