• Sofia86

Skriva i förlovningsring

Jag och min sambo planerar förlovning, och har funderat lite på vad vi ska skriva i ringarna. En ide vi har är att dels skriva namn och datum såklart, men sen hittar jag på något som står i hans ting och han hittar på något som står i min. Vi får då inte se vad det står i ringarna förrän på förlovningsdagen. Problemet är då bara att jag har värdens sämsta fantasi så nu ber jag er på FL om hjälp. Så ge mig bra tips på saker att skriva i min sambos ring!

• Svar på tråden Skriva i förlovningsring
  • Tulda

Får det verkligen plats mer än namn och datum i en ring? Jag tvivlar faktiskt lite på det. Men annars är det ju en himla romantisk idé

• Majblomma12

Din för alltid
    Älskar dig
    All min kärlek

Fast det finns ju inte mycket utrymme kvar i en ring, efter att man petat dit både namn och datum. Det är bara att hoppas att killen din inte heter Sebastian eller Christoffer.

• Prillis

I våra vigselringar har vi datum och en liten text.
    I förlovningsringarna har vi namnen och datum.

• Tulda

Hmmm, nu kikade jag i min egen förlovningsring. Där är ju faktiskt lite plats om man väljer en helt slät ring utan några detaljer som "stör" på insidan av ringen, t.ex stenar som fästs på insidan.

Men några förslag.. Min fantasi är också dålig Ska tänka lite så skriver jag igen om jag kommer på något.

• Sofia86

Tänkte skriva bara mitt namn i hans och bara hans i min, och vi har båda ganska korta namn så lite text ska väl få plats Kom gärna med fler tips ni som har fantasi!

• Tulda

"För evigt" hade jag nog skrivit om det hade varit till min man. Men som sagt, min fantasi är lite dålig

• mirjamf

Jag och min man hade en annorlunda ide.
    Vi skrev en grej på alvspråket. Ingen mer än vi vet vad som står. Det var rätt kul.
    I min vigselring står det "det är dig jag vill ha"
    Vi skrev inga namn.

Lycka till iaf!

• pallonhaj

Vi vill också skriva något utöver namn och datum. Men min sambo ska bara ha 1 ring, så när vi gifter oss blir det ju ett till datum i ringen, så vi får nog inte plats att skriva något mer...

• brokig

Text är kanske mest aktuellt om man inte vill ha namn och datum i ringen utan anser sig veta vad den man är förlovad med heter och när man förlovade sig

Vi är klassiska, tänkte först skriva något käckt på något främmande språk eller våra tilltalsnamn, men sen tänkte vi att det kommer vi säkert ångra när vi är 50 och 80. Namn kanske kan kännas stel, men ganska så tidlöst.

• Lioness

Hej!

I våra förlovningsringar har vi inga datum utan det står i makens: "Idag"
    Vi la till "börjar framtiden" när vi gifte oss.

I min förlovningsring står det: "Idag"
    och i min vigselring: "Du, jag och framtiden"

Lioness

• Jessica K

Ni har ingen sång eller dikt som är "er" som du kan sno några ord ifrån?
    Typ "Mitt hjärta är ditt", "Ain't no mountain high enough", "you are the sunshine of my life"

Lycka till!

• Tulda

Lioness: Gud så romantiskt och fint skrivet!

• saga

I våra förlovningsringar står det "din" + namnet. I min vigselring står det "för alltid".

• Lioness

Tussi77 - Tack! Ja, det blir en utmaning tat komma ihåg bröllopsdatumet, tyvärr har jag helt glömt förlovsningsdagen...!

Lioness

• Suremanh

Jag och min fru har " För alltid (namnet) " ingraverat. Vi ville inte ha något datum då ett datum är en fast punkt att starta något som redan var startat för längesedan... :)

• tänker mycket

I våra ringar står bara namnet och datumet...får inte plats någon mer text... hade det fått plats mer text så skulle det stå jag älskar dig i den...men är nöjd som det är nu med.

• Piri

Några talesätt på latin som kanske kan passa:

Vade me cum = gå med mig
    Ars amandi = konsten att älska

Svar på tråden Skriva i förlovningsring