• Äldre 31 Oct 21:06
    1461 visningar
    0 svar
    0
    1461

    Folkhemmet, Bromma blocks

    Allt jag läst om hur illa behandlade mammor och familjer blir på stan när de ammar, eller nu senast artikeln i Aftonbladet om barn som har råkat stoppa ner ett ljus i barnvagnen, ja, jag kanske trodde att det inte var på riktigt, eller att det kanske var ett undantagsfall. Men nu hände det mig idag, att jag blev så fruktansvärt illa behandlad, På Folkhemmet på Bromma blocks. Har nån varit där och handlat och varit med om samma sak kanske? 

    Jo, såhär var det, jag kommer in i affären med mina två barn och min man, vi är de enda kunderna och får inte ens en hälsning, personalen står och tittar på oss under lugg. Vi är på jakt efter en ny soffa och tittar och provsitter, barnen tittar och känner på möbler och provsitter också (självklart utan skor eller ytterkläder och utan kladd eller smuts eller annat). Så tillslut får vi alltså gå fram och fråga om hjälp, och frågar lite om priset på sofforna, svaret vi får är ett överlägset och dumförklarande:
    " Ja du, vi har faktiskt många soffor här, vilken soffa menar du?"

    Medans vi pratar med försäljaren så har tyvärr min 4-åring hittat ett berg med kuddar som han tyckte såg roligt ut och ville klättra upp i. Självklart får man inte göra så i en affär och vi säger till honom, men personalen blir helt rasande och går fram till honom och skriker till honom nåt om att "DET HÄR ÄR TILL DIREKTFÖRSÄLJNING". Min son blir alldeles livrädd och börjar gråta, det var såklart inte konstigt att hon sa till honom, men att vara så aggressiv och hotande i tonen och använda såna svåra ord som barn inte förstår direkt till ett barn kändes inte alls bra.Jag förstår att de inte vill att man ska röra möblerna, men att gå på ett barn om en sån sak känns så otroligt fel...min son är 4 år och visste inte att man inte fick göra så.

    Så står vi där i affären, båda barnen gråter, och jag säger att det kanske är dags att vi går. När personalen ser att min son är ledsen och gråter får personalen ett nytt raseriutbrott och börjar skrika ännu mer på min son, där här gången nåt om att "MAN MÅSTE TÅLA EN TILLSÄGELSE", nu är hon helt rasande. Ja, nu säger vi inget mer, utan vi bara går där ifrån hela familjen. Men det är inte nog, i rulltrappan på väg därifrån jagar personalen efter oss och skriker igen att "MAN MÅSTE TÅLA EN TILLSÄGELSE".

    Så där står vi utanför Folkhemmet, jag som förälder med en klump i magen och med gråtande livrädda barn. Gjorde jag något fel? Det var uppenbart att vi inte var välkomna där som barnfamilj, barnen var inte välkomna att provsitta i möblerna, och vi blev dåligt bemötta redan från början. Är det nån som blivit lika illa bemött i denna affär, hur hanterade ni det? Hur hanterar man när nån skäller på ens barn på det här sättet? Jag behöver kanske inte säga att Folkhemmet förlorade oss som kunder och att vi tar vår plånbok till Bolia istället, där vi alltid blivit väl bemötta.

Svar på tråden Folkhemmet, Bromma blocks